۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۹۶۳
امام جمعه ساوه عنوان کرد؛

وظیفه سنگین دانشجویان در شکل‌گیری دولت، جامعه و تمدن اسلامی

وظیفه سنگین دانشجویان در شکل‌گیری دولت، جامعه و تمدن اسلامی
حجت الاسلام رحیمی گفت: دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه وظیفه سنگینی در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی که همان تشکیل دولت، جامعه و تمدن اسلامی است، دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهمیت مساله حجاب و فضایل اخلاقی مربوط به امور جنسی اظهار داشت: مهمترین مسئله در امور جنسی مسئله عفت و پاکدامنی است و پاکدامنی و عفت به ویژه در دوران جوانی موجبات بهره مندی از موهبت های ویژه الهی را به دنبال  دارد.

وی در ادامه به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و افزود: شهید مدرس یکی از فقهای مجاهد و عالم پرهیزگاری است که یکی از چهره های درخشان تاریخ تشیع به شمار می رود و زندگی، اخلاق، رفتار و جهت گیری سیاسی و اجتماعی وی برای مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبی است و او کسی بود که موقعیت خود را در راه اعتلای اسلام نثار کرد و در جهت نشر حقایق اسلامی و دفاع از معارف تشیع مردانه استوار ماند.

امام جمعه ساوه بیان داشت: مدرس به تمام معنا مدرس اخلاق و ادب و تجلی تبری و تولی بود و از دشمنان دین ذره ای هراس نداشت و نسبت به اجرای احکام دین لحظه ای کوتاهی نمی کرد که وجود چنین افرادی برای مجلس می تواند نمونه و الگو قرار گیرد؛ چون مجلس شورای اسلامی مرکز قانون گذاری، مظهر اراده و حاکمیت مردم، خانه ملت، تجلی گاه عزت ملی و تامین کننده منافع عمومی است.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه اظهار داشت: امروز 11 آذرماه مصادف با سالروز شهادت بزرگ مرد تاریخ سرزمین ایران میرزا کوچک خان جنگلی است و او شخصیتی ملی، مجاهدی انقلابی و روحانی مبارز بود که در دوران غربت، برای اسلام و اقامه دین در مقابله با بیگانگان و متجاوزان قیام کرد و در مقابل دو قدرت بزرگ آن روز دنیا یعنی روس‌ها و انگلیس‌ها و زیاده خواهی و تجاوزگری آنان ایستادگی و مقاومت کرد.

وی در ادامه افزود: باید اندیشه و آرمان میرزا کوچک خان جنگلی در سطح ملی و بین المللی بررسی،  بازشناسی و به دنیا معرفی معرفی شود؛ چراکه او از همت، اراده، شخصیت و هویت خود خرج کرد تا برای یک نسل هویت، شخصیت، نیرو و اراده ببخشد و این بسیار ارزش دارد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به روز دانشجو در 16 آذرماه ابراز کرد: این روز نماد تولی و تبری است و در این روز دانشجویان در سال 1332 دو ویژگی مهم جنبش دانشجویی یعنی حق طلبی و استکبار ستیزی را شاخصه حرکت اصیل خود نشان دادند و با راهپیمایی اعتراض خود را نسبت به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا نشان دادند.

امام جمعه ساوه در پایان خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی که همان تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است، بردوش دارند و ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با متن جامعه، پیگیری مطالبات مردم، سازماندهی نیروی انسانی مجرب، علم‌آموزی و انجام پژوهش‌های کاربردی، رساندن صدای جامعه به گوش مسئولان، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری مستمر در عرصه‌های مختلف، از جمله موضوعاتی است که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

ارسال نظرات