۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۲۸۴۳۷
امام جمعه موقت تهران:

سپاه با نابودکردن داعش برای اروپا هم امنیت آورد

سپاه با نابودکردن داعش برای اروپا هم امنیت آورد
آیت الله صدیقی گفت: شهید سلیمانی با اتکا به خداوند توانست حلقه‌ای از مجاهدان را تشکیل دهد و در برابر داعش مقابله کند و نگذارد آتش داعش به جهان برسد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه هفتم بهمن ماه تهران در مصلای امام خمینی گفت: به زیارت رجبیه و اعمال این ماه اهتمام ورزیم که در این صورت مورد عنایت خداوند قرار خواهیم گرفت و درهای رحمت به سوی ما گشوده خواهد شد.

وی با اشاره به توهین در کشورهای غربی به قرآن کریم اظهار داشت: دنیای کفر از اسلام وحشت داشته و غرب از جاذبه اسلام نگران است. آن‌ها وقتی نتوانستند در برابر موج عظیم آسمانی اسلام کاری از پیش ببرند، دست به توهین زدند زیرا همیشه برخلاف شعارهای فریبکارانه‌شان عمل می‌کنند. در غرب هر کس بخواهد از اسلام دفاع کند به او میدان نمی‌دهند، اما از توهین‌کنندگان حمایت می‌کنند.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: حکومت‌های غربی در این رابطه نوبتی عمل می‌کنند و توهین به قرآن کریم در خاک آن کشورها صورت می گیرد؛ مسلمانان جهان در کشورهای مختلف این جنایت را محکوم کردند و امروز نیز پس از نماز جمعه مردم مؤمن جواب آن ها را خواهند داد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز اظهار داشت: قرآن کریم، نماز را به عنوان پناهگاه معرفی کرده است و این عبادت تنها قیام و قعود نیست و بلکه ساحتی ملکوتی دارد. اگر کسی به حقیقت نماز دست یابد، از منکر و فحشا دور خواهد شد. همه نهادهای فرهنگی باید نماز را گرامی بدارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاسیه نماز تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در مسائل اجتماعی، سیاسی و بین المللی اثرگذار باشیم باید صفوف نماز را گرامی بداریم.

وی با اشاره به تلاش اروپایی ها در تروریستی خواندن سپاه پاسداران اظهار داشت: غربی‌ها اشخاص و نهادهایی را هم تحریم کردند که یکی از نهادها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این نهاد از بدو تولد خود، در مسیر فداشدن برای انقلاب، مردم و مملکت قرار داشته است. سپاه در جای جای این کشور به عنوان یار و یاور مردم شناخته می شود و بزرگترین خدمت را به مردم ایران و منطقه انجام داده است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به فتنه بزرگ داعش خاطرنشان کرد: سپاه به اروپایی‌ها هم خدمت کرده است چرا که سردار شهید سلیمانی با ابتکار و اتکا به خداوند توانست حلقه‌ای از مجاهدان را تشکیل دهد و در برابر داعش که خودشان و آمریکایی‌ها به وجود آورده بودند، مقابله کند و نگذارد آتش داعش به اروپا برسد. اقدام شهید سلیمانی برای بشریت امنیت را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه غربی ها می‌خواهند سپاه ضعیف شود، اما سپاه قوی‌تر خواهد شد، گفت: اخیرا به یک مجتهد اثرگذار در دنیای اسلام که مورد احترام مسلمانان است توهین کردند و این توهین فقط به رهبری نبود بلکه توهین به انقلابی بود که اسلام ناب را به صحنه آورد؛ دنیای غرب در برابر جاذبه دین الهی و انقلاب اسلام ناب راهی جز توهین ندارد.

آیت الله صدیقی در پایان با اشاره به تحریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و همچنین طرح عفاف و حجاب تدارک دیده شده و به همه دستگاه‌ها و نهادها نیز ابلاغ شده است. در هر استانی نیز سامانه‌ای پیش‌بینی شده تا اگر خلافی صورت گرفت، گزارش شود و در صورت عدم توجه مقام مسئول، از سوی ستاد برخورد می‌شود. این عملکرد ستاد موجب شده است تا مورد تحریم قرار بگیرد.

ارسال نظرات