۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۷۳۱۲۹۱
منشی دوم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

قرارگاه «حوزه انقلابی» با تلاش مضاعف به‌کار خود ادامه خواهد داد

قرارگاه «حوزه انقلابی» با تلاش مضاعف به‌کار خود ادامه خواهد داد
حجت‌الاسلام گرمابی گفت: با حضور طلاب جوان انقلابی و تغییرات به وجود آمده در دوره نهم و همت هیئت رئیسه، قرارگاه حوزه انقلابی با تلاش مضاعف به‌کار خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام ایوب گرمابی منشی دوم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز دیدار اعضای این مجمع با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال 1394 فرمودند اگر حوزه‌ی علمیه‌ی قم نبود، حرکت امام رحمه‌الله شاید به موفقیت نمی‌رسید و این، نشان‌دهنده‌ی نقش حوزه‌ی علمیه‌ی قم در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: همچنین ایشان در آن دیدار فرمودند: «حوزه‌ی علمیه‌ی قم باید همچنان یک «حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است».

حجت الاسلام گرمابی ابراز کرد: لازمه حوزه انقلابی ما این است که حرکت و کارها و تلاش ها برای انقلابی بودن حوزه، انقلابی باشد و اگر نباشد، حیات انقلاب باقی نخواهد بود و لذا بخش مهمی از این امور به دست طلاب و در راس همه، نمایندگان طلاب خواهد بود.

وی در ادامه افزود: همانطور که رهبری معظم فرمودند و مثال زنبور را زدند، در باب انتشار انقلاب که حضرت آقا فرمودند همانطور زنبور گردهای گل و گیاه را جابجا می کند به واسطه حرکت خودش درختان دارای مثمر و ثمر خواهند بود، روحانیون نیز بواسطه حرکت به مناطق مختلف می توانند انقلاب و اندیشه های آن را انتشار دهند.

منشی دوم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان دیدار بیان کردند «مجموعه‌های دست‌اندرکار حوزه به‌ویژه مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی قم می‌توانند با گسترش فعالیت های برنامه‌ریزی‌شده‌ی ارتباط منظم و محتوایی با بدنه‌ی حوزه، تشکیل گروه‌های فکری برای دستیابی به راه‌های صحیح ترویج تفکرات انقلابی، شناسایی و حل مشکلات و شبهات ذهنی طلاب در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند».

وی در ادامه افزود: لذا یکی از دغدغه های هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه بحث حوزه انقلابی بوده و از روز اولی که هیأت رئیسه تشکیل شد برنامه ریزی برای فعال شدن قرارگاه حوزه انقلابی را در دستور کار داشتند؛ ولی با توجه به آیین نامه اجرایی آن کمی زمان برده است که الحمدالله تا هفته آینده شورای قرارگاه تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام گرمابی با اشاره به راهکارهای ممکن برای رسیدن به تراز حوزه انقلابی اظهار داشت: برخی از راهکارهایی که مجمع بتواند در تراز حوزه انقلابی گام بردارد این است که جایگاه مجمع را ارتقاء داده و هیأت های اندیشه ورز قرارگاه حوزه انقلابی را فعال کنیم و همچنین کارگروه ویژه ای را برای رسیدن به این هدف تشکیل داده و دنبال کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از راهکارهایی که می توان در این زمینه بیان کرد این است که این موضوع باید آسیب شناسی شده و بعد از آسیب شناسی ارائه طرح کرده و ایده و راهکارهای مناسب آن احصا شده و اجرایی شود.

حجت‌الاسلام گرمابی در پایان با اشاره به افق و آینده مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: ان شاءالله با حضور طلاب جوان انقلابی و تغییرات به وجود آمده در دوره نهم و همت هیئت رئیسه مجمع، قرارگاه حوزه انقلابی با تلاش مضاعف به‌کار خود ادامه خواهد داد و به فضل الهی افق خوب پیش‌رو حوزه خواهد بود.

ارسال نظرات