۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۳۱۳۸۶

اختتامیه مسابقات قرآنی روستائیان و عشایر کشور در بندرانزلی

اختتامیه مسابقات قرآنی روستائیان و عشایر کشور در بندرانزلی
۲۴ نفر از برترین های قرآنیِ روستایی و عشایر کشور، در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن که در شمال کشور برگزار شد، حائز رتبه‌های برتر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اختتامیه بیست و هشتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم به همّت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر کشور در استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر کشور در این مراسم با اشاره به اینکه قرآن کریم نور است و باید در تمام شئون زندگی از شعاع نور قرآن بهره‌مند شویم، گفت: متاسفانه جامعه امروزی ما در معرض مشکلات و آسیب‌های فراوانی قرار دارد که بخش عظیمی از آن بخاطر دوری از قرآن و معنویت است؛ لذا می‌بایست هرروز خودمان را به این منبع نور، نزدیک‌تر نمائیم.

وی با اشاره به آیه شریفه‌ الا بذکر الله تطمئن القلوب، جامعه اسلامی را نیازمند آرامش دانست و گفت: قرآن مایه آرامش قلب‌هاست و در حقیقت گمشده‌ی جامعه امروزی ماست؛ لذا برگزاری مسابقات و محافل قرآنی ما را با قرآن و معنویت، مانوس‌‌تر خواهد نمود.

همچنین حجت‌الاسلام کریم عاشوری مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در این جشنواره ۴۹ برادر و ۳۰ خواهر از سراسر کشور حضور داشتند، گفت: از مجموع ۷۹ شرکت کننده، ۲۴ نفر در رشته‌های مختلف حائز رتبه‌های اول تا سوم کشوری شدند.

وی حضور داوران برجسته‌ی ملی و بین المللی را از جمله ویژگی‌های بیست و هشتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم برشمرد و افزود: این دوره از مسابقات در بخش‌های: قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان، حفظ پنج جزء و حفظ ۱۰ جزء برای برادران و ترتیل ویژه خواهران در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و ملی، برگزار شد.

ارسال نظرات