۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۳۱۷۶۵
امام جمعه موقت کاشان:

صراط مستقیم نیازمند بصیرت، آگاهی، استقامت و ثبات قدم است

صراط مستقیم نیازمند بصیرت، آگاهی، استقامت و ثبات قدم است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در مسیر صراط مستقیم یک لحظه غفلت انسان را منحرف خواهد کرد، از این رو نیازمند بصیرت، آگاهی، استقامت و ثبات قدم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان گفت: صراط مستقیم اجباری نیست انتخابی می باشد، راهی است که خداوند پیش روی بندگان خودش قرار داده است.

وی افزود: برای قرار گرفتن در صراط مستقیم خداوند به انسان عقل، اراده، سرمایه، قرآن و امام را در اختیار انسان قرار داده است تا در قیامت اظهار بی اطلاعی نکند.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر اینکه انسان باید صراط مستقیم را انتخاب کند، اظهار داشت: خداوند دو راه بهشت و جهنم را بیشتر پیش روی انسان قرار نداده است و راه سومی برای انسان وجود ندارد.

وی ادامه داد: انسان چه بخواهد و نخواهد اگر درمسیرمستقیم و بهشت قرار نداشته باشد در مسیر جهنم قرار خواهد داشت، از این رو انسان برای اینکه مسیرش به بهشت ختم شود باید در مسیر مستقیم قرار داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه برای قرار داشتن در مسیر مستقیم باید مسیر را شناخت، افزود: قرار داشتن در صراط مستقیم باید بدون توقف و عقب گرد و عدم تمایل به چپ و راست باشد تا انسان را به بهشت برساند.

وی گفت: صراط مستقیم به شدت حساس است و یک لحظه غفلت انسان را از مسیر منحرف خواهد کرد، از این رو نیازمند به هوشیاری، بصیرت، آگاهی، استقامت و ثبات قدم است.

امام جمعه موقت کاشان افزود: صراط مستقیم سخت و همراه با مشکلات است وبا با این حال پیمودن این راه سخت ارزش آن را دارد، چرا که نتیجه مطلوبی دارد و انسان را به بهشت می‌رساند و بهشت جایی است که امام سجاد (ع) می‌فرماید به اندازه یک کف دست بهشت به انداره همه دنیا ارزش دارد.

وی ادامه داد: داشتن اعتقادات صحیح و اعمال صحیح نقش مهمی در پیمودن صراط مستقیم دارد و کسی که اعتقاد صحیح و عمل صحیح داشته باشد بهشت پیشکش او است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه دشمنان زیادی سد راه قرارگرفتن در صراط مستقیم هستند، افزود: هوای نفس و شیاطین انس و جن از دشمنان اصلی انسان‌هایی است که در مسیر صراط مستقیم قرار دارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات