۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۳۱۷۷۹
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد لرستان

برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد لرستان
چگنی نژاد با اعلام برنامه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در ماه رمضان گفت: علاوه بر برگزاری این برنامه‌ها در ۴۳۰ کانون در سطح استان این برنامه‌های برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد چگنی نژاد، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای ویژه برنامه های قرآنی و فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه های متنوعی در مساجد و محلات در حال برگزاری است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به فعالیت 430 کانون فرهنگی هنری مسجد در مناطق شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: برنامه های قرآنی، دینی و فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به تشکیل حلقه های آموزشی و تربیتی با محوریت مسائل دینی در سطح مساجد استان با محوریت کانون های فرهنگی هنری عنوان کرد: برگزاری پویش مردمی «شهر من روزه دار است»، در طول ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های کانون ها است.

چگنی نژاد ادامه داد: آماده سازی و برنامه ریزی برای برنامه تفسیر قرآن کریم توسط نماینده ولی فقیه در مسجد بعثت خرم آباد با همکاری کانون بعثت، برگزاری جلسات جزء خوانی قران کریم در مساجد سطح استان و برگزاری جلسات تبیینی توسط تعدادی از کانون های مساجد با محوریت امامان جماعت مساجد از جمله برنامه های قرآنی ستاد کانون های مساجد استان لرستان است.

چگنی نژاد با اشاره به اینکه طبخ و توزیع نذری بین مناطق حاشیه نشین و نیازمندان در روز وفات حضرت خدیجه(س) در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: مشارکت با قرارگاه جهادی جمعیت مهر خاتم در طبخ غذای نذری و توزیع بین روزه داران مساجد شهرستان خرم آباد و پیگیری برگزاری برنامه سفره افطاری ساده در مساجد توسط کانون ها و مشارکت با دیگر ارکان مسجد از دیگر برنامه های ستاد کانون های مساجد استان لرستان در طول ماه مبارک رمضان است.

وی به برگزاری مراسم های شب های قدر،  مشارکت در برگزاری مراسم تقدیر از هنرمندان انقلابی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، سرکشی به  کانون های مناطق کمتر برخوردار همزمان با نماز مغرب و عشا در شهرستان های خرم آباد، بروجرد و کوهدشت اشاره کرد و گفت: مسابقات جام فوتسال با همکاری ادارات و سازمان های فرهنگی ورزشی بین مساجد استان برگزار می شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان محفل قرآنی، در همه شهرستان های استان لرستان با محوریت مساجد و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و اوقاف و امور خیریه برگزار می شود، اظهار کرد: طرح تلاوت نور، طرح تفسیر کوتاه، قرائت زیارت امین الله از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات