۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۵۶۴

تلاش رسانه های آمریکا برای اتهام به مسلمانان در حادثه بوستون

خبرگزاری رسا ـ حدود 12 سال است که از تراژدی حمله به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک و اتهام‌زنی به مسلمانان می‌گذرد؛ آمریکا اما بار دیگر در تلاشی مذبوحانه سعی دارد، سناریوی ضداسلامی 11 سپتامبر را بازآفرینی کرده و انفجار‌های سه‌گانه بوستون را متوجه مسلمانان نماید.
بوستون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه دیلی‌تلگراف، در گزارشی تحلیلی، سه فرضیه را در رابطه با عاملان اصلی وقایع قدیمی‌ترین شهر ایالات متحده که منجر به کشته شدن سه تن و جراحت بیش از یکصد نفر شد، ذکر می‌کند؛ فرضیه اول دست داشتن گروهای افراطی داخلی آمریکا را بررسی ‌می‌کند، فرضیه دوم هم که خیلی دور از انتظار نبود انگشت اتهام را به مسلمانان نشانه می‌رود و سومین فرضیه گروه‌های تبهکار را در این ماجرا دخیل می‌داند.

 

آنچه مسلم است این که نظریه‌های اول و سوم هیچگاه به طور جدی بررسی نخواهند شد و در نهایت مسلمانان مثل همیشه قربانی این واقعه خواهند بود.

 

پیتر نیومن، استاد مطالعات امنیتی کالج پادشاهی لندن، با اشاره به اینکه حمله به بوستون هدف آسان‌تری در مقایسه با نیویورک برای اسلام‌گراهاست، گفت: آن‌ها همیشه از روشی یکسان برای عملیات‌‌های خود استفاده می‌کنند و بمب‌های منفجر شده را با مراجعه به اینترنت و دستیابی به دستورالعمل ساخت آنها، به راحتی می‌توان در خانه ساخت و از آنجایی که استفاده از این چنین مواد انفجاری توسط شورشیان عراقی و افغان رایج است، احتمال وقوع حمله توسط اسلام‌گرایان افزایش پیدا می‌کند، اما از آنجایی‌که هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حملات را بعهده نگرفته است، نمی‌توان به‌صورت دقیق در این مورد اعلام نظر کرد.

 

نیروهای امنیتی آمریکا در ابتدا اینگونه جلوه دادند که در حال بررسی این حادثه از جهات مختلف هستند، ولی همان طور که انتظار می‌رفت، مسلمانان را عامل اصلی این جنایت معرفی کرده و ابتدا از یک تبعه عربستانی به عنوان عامل احتمالی این انفجار نام بردند، اما به سرعت این موضوع را رد کردند و ادعاهایی هم از سوی برخی رسانه‌های غربی مطرح شده‌ مبنی براین که دو متهم بمگذاری‌های بوستون با ایران و حزب‌الله ارتباط داشته‌اند.

 

حال بعد از انفجار‌های بوستون و معرفی دو تبعه چچن به عنوان عوامل بمبگذاری، جهان به نظاره نشسته است که ببیند دولت آمریکا چه نقشه‌ای در سر می‌پروراند و قصد حمله و دخالت در چه کشوری را دارد.

 

کافی است نگاهی به تحرکات آمریکا در طول این 12 سال بیندازیم تا ببینیم که چگونه آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشت و هزاران انسان بی‌گناه از جمله کودکان، زنان و مردان را قتل عام کرد.

 

واکنش ایالات متحده به واقعه 11 سپتامبر، حمله به افغانستان، عراق، پاکستان و یمن به بهانه مبارزه با تروریسم بود که نه تنها تحرکات تروریستی در منطقه خاورمیانه را محدود نکرد، بلکه فقر، بی‌خانمانی و جنگ‌های داخلی را در این کشورها و کشور‌های همسایه به شدت گسترش داد.

 

به عنوان مثال، ایالات متحده آمریکا در سال 2003 میلادی به کشور عراق حمله و دیکتاتور این کشور را به بهانه دستیابی وی به سلاح کشتار جمعی سرنگون کرد. در دوران 9 ساله اشغال عراق، ایالات متحده حدود 170 هزار سرباز آمریکایی را به این کشور اعزام و نزدیک به 500 پایگاه نظامی را در خاک این سرزمین مستقر کرد.

 

در حال حاضر نیز دولت آمریکا و متحدانش کشور سوریه را هدف قرار داده‌اند و همان تروریست‌هایی را که به بهانه مبارزه با آنها به خاورمیانه لشگرکشی کرده بودند، به سلاح مجهز نموده، زنان و کودکان را سلاخی می‌کنند و دم از حقوق بشر می‌زنند./982/ب101/د

ارسال نظرات