۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۳۱۱۹۷

بررسی «اسلام انقلابی» در جدیدترین شماره ماهنامه پاسدار اسلام

چهارصد و یازدهمین و چهارصد و دوازدهمین شماره ماهنامه پاسدار اسلام با بررسی‌‌«اسلام انقلابی» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه پاسدار اسلام ماهنامه پاسدار اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارصد و یازدهمین و چهارصد و دوازدهمین شماره ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار ویژه اردیبهشت و خرداد 95 اسلام به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمدحسن رحیمیان روانه بازار نشر شد.

 

در این شماره از ماهنامه می‌خوانیم: «عبادت خالصانه»، «عوامل فته»، «دنیا شکاچی آدم است»، «دل فقط جایگاه خداست»، «قانون اساسی حکومت مهدوی» و «نهضت امام خمینی رحمة الله علیه، بیم­ها و امیدها»، «انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟کدامیک؟»، «بازگشت عقلانیت در پرتو انقلاب اسلامی» و «امام خمینی رحمة الله علیه از منظر اندیشمندان اسلامی و غربی.»

 

مقاله با عنوان «انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ کدامیک؟» به قلم حجت الاسلام محمد تقی رهبر است.

 

 در بخشی از این متن می‌خوانم:

انقلاب اسلامی که با رهبری حضرت امام و پیشتیبانی ملت غیور، بنیان­‌گذاری شد، با مجاهدات نفس­گیر و فداکاری­‌ها و ‌آزادمردان این مرز و بوم شکل گرفت و سی و هفت سال است که روی پای خود ایستاده؛ توطئه­‌های جهان‌خواران را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته؛ به عنوان امید مستضعفان جهان سر برآورده و خشم و کینه تبهکاران و در رأس آنها سران زورگوی آمریکا برانگیخته است؛ و این چیزی جز اسلام انقلاب نیست و اگر چهره انقلابی بودن را از آن بگیریم؛ در اسلامی بودن آن نیز باید تردید کرد؛ زیرا اگر اسلام به شایستگی شناخته نشود و مبانی اصولی آن مورد توجه قرار نگیرد، انقلاب اسلامی مفهوم و پیام روش دیگری ندارد.

 

اگر انقلاب اسلامی توانست نظام کهن ستم‌­شاهی را به تاریخ بسپارد و ایران را از چنگال سلطه بیگانگان و در رأس آنها آمریکا سلطه­‌گر و جنایت پیشه به در آورد و امتی را در مسیر حق طلبی و مجاهده و کفر ستیزی و مقاومت تا مرز شهادت پیش ببرد، در پرتو مجاهدات علمی و فناوری، چشم جهانیان را حیره کند و با همه کارشکنی‌ها در رتبه شایسته‌ای قرار گیرید و بدون اتکا به قدرت خارجی، رشد علمی و فناوری و هسته‌ای را مدیریت کند و اینها همه به برکت رویکرد به اسلام انقلابی بود.

 

تفسیر حضرت امام رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری، از انقلاب و اسلام چیزی جز این نیست که اسلام با چهره انقلابی و استکبارستیزی و مقاومت، دفاع از مظلومان و حاکمیت احکام و شرایع دین حنیف و خودباوری به میدان آمده است، یعنی همان چیزی که استکبار جهانی و امپریالیسم و صهیونیسم را به وحشت انداخته است.

 

 اسلام آمریکایی آل‌سعود و اسلام مفتی‌های خود فروخته شکم باره نه تنها برای استکبار جهانی خطری ندارند، بلکه ابراز خوبی برای دشمنان اسلام هستند؛ همان‌گونه که می‌بینیم تحت عنوان اسلام چه فتنه‌هایی که به راه انداخته‌اند.

 

در حالی که جبهه و کفر و شرک و امپریالیسم و صهیونیسم، با مزدوری ارتجاع و فریب خوردگان، برای ریشه کردن اسلام و ایران اسلامی که کانون اسلام انقلابی است؛ صف‌آرایی کرده‌اند و از هیچ توطئه‌ای، چون تروریسم و تحریم و طرح براندازی و نفوذ رویگردان نیستند، آیا اینجا جای رحمت است؟

 

در برابر این جهبه مهاجم، جز قاطعیت و سرسختی در دفاع از دستاوردهای انقلاب و حقوق ملت، خون پاک شهیدان راهی وجود دارد؟

 

آیا دستگاه دیپلماسی ما در برای این دشمنان کنیه‌توز استقامت و قاطعیت راه دیگر دارد؟

 

چرا برخی از آقایان این روزها سعی دارند میان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی مرزبندی کنند و یا دشمنی آمریکا را توهم جا بزنند؟

 

تجربه نشان داده است که کوتاه آمدن از منافع ملی و آرمان‌های انقلاب و اسلام انقلابی، جز جرئت دادن به دشمن و گستاخی بیشتر او سودی ندارد.

 

از دیگر عناوین این ماهنامه می‌توان به موضوعاتی همچون «مبنای حزب الله بر پاسخ است اما نه طبق پازل مورد نظر دشمن»، «منظور از لابی یهود و گروه‌های فشار چیست؟»، «دلایل دشمنی عربستان یا ایران»، «حشدالشعبی بسیج مردمی عراق»، «ابعاد نفوذ رژیم صیهیونیستی در دریای سرخ»، «برجام با مدخدای غرب وحشی» و «سیاست تا دیانت» اشاره کرد.

 

در بخش پایانی این ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «تاریخ سینمای ایران»، «منظومه اهل دل»، «نقش عبودیت بر تعالی اخلاق و فرهنگی»، «شناخت روحیات و حساسیت‌های همسر»، «امام زمان در آیینه خطبه غدیر»، «انتظار فلسفه مانائی تشیع»، «تلاش در فرهنگ اسلامی با اندیشه‌های شهید مطهری»، «سیره تربینی سید علی آقا قاضی طباطبایی»، «ابوذر غفاری طلایه‌دار مبارزه با مفاسد اقتصادی و اشرافی‌گری»، «تنگاهی به حوادث اردیبهشت و خرداد 1361» و «پندها و اندرزها» را می‌خوانیم.

 

چهارصد و یازدهمین و چهارصد و دوازدهمین شماره پاسدار اسلام، در 85 صفحه و به قیمت 5000 تومان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است./998/ن602/ق

ارسال نظرات