۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۳۶۷۴۶
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

موضع امام جمعه نجف اشرف پیرامون تظاهرات های عراق

موضع امام جمعه نجف اشرف پیرامون تظاهرات های عراق
امام جمعه نجف اشرف به دروغ پردازی ها در تظاهرات های عراق واکنش داد و بر مسالمت آمیز بودن آن تاکید کرد.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به دروغ پردازی ها در تظاهرات های عراق واکنش داد.

وی با اشاره به شایعه پراکنی و دروغ پردازی برخی رسانه ها پیرامون انتصاب جمله «عدم اجازه کشته شدگان در تظاهرات ها برای تدفین در قبرستان های مسلمین» به خود، گفت: این سخنان دروغ محض است و کسی اجازه انتشار چنین مطالبی که حقیقت آن مشخص نیست، را ندارد.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: در بیشتر نماز جمعه ها، پیرامون تظاهرات های اخیر صحبت و بر حقانیت، مسالمت آمیز بودن آن و جلوگیری از تحریفش تاکید کرده ایم.

وی ادامه داد: همه مواضع ما پیرامون تظاهرات ها، مطابق با کلام مرجعیت دینی است و همه خطبه و سخنان ما در سایت های مختلف وجود دارد.

امام جمعه نجف در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع وی نسبت به گرایش مدعیان روشنفکری به دروغ پراکنی های در شبکه های اجتماعی گفت: قرآن کریم پیرامون کیفیت مواجه با شنیدها، قوانین را ترسیم کرده است که انسان دچار اشتباه نشود که به طور نمونه می توان به آیه های ذیل اشاره کرد:

١- وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلًا[1]

2- وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا ۚ إِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا ۚ إِنَّ اللَّهَ[2]

3- يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ[3]

4- إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ[4]

5- سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ.[5]

------------------------------------------------------------------------------

[1] و (ای انسان) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.

[2] و اکثر این مردم جز از خیال و گمان باطل خود از چیزی پیروی نمی‌کنند در صورتی که گمان و خیالات موهوم هیچ از حق بی‌نیاز نمی‌گرداند (و به علم یقین نمی‌رساند) و خدا به هر چه این کافران می‌کنند آگاه است.

[3] ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.

[4] کسانی که دوست دارند کارهای بسیار زشت [مانند آن تهمت بزرگ] در میان اهل ایمان شایع شود، در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهند داشت، و خدا [آنان را] می شناسد و شما نمی شناسید.

[5] آنان فوق العاده شِنوای دروغ اند [با آنکه می دانند دروغ است و] بسیار خورنده مال حرام

ارسال نظرات