۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۴۶۵۹۸

خواهران جهادگر طلبه، خط شکنان مقابله با کرونا در بهشت رضوان

خواهران جهادگر طلبه، خط شکنان مقابله با کرونا در بهشت رضوان
خواهران جهادگر طلبه با حضور در آرامستان بهشت رضا و غسل و کفن اموات کرونایی جلوه ای از ایثار و زندگی شهیدگونه را به نمایش گذاشتند.

معصومه اسدی، مسؤول گروه جهادی مستقر در بهشت رضوان واحد خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به حضور خواهران طلبه و غیر طلبه در آرامستان بهشت رضا برای غسل دادن و کفن اموات کرونایی اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه مشهد کرونا را موجب توجه دل ها به خداوند متعال و طلب یاری از باری تعالی در جهان دانست و گفت: کرونا غفلت ها را کنار زده و همه را متوجه مبدأ مشترک یعنی خداوند متعال کرده است، در حال حاضر با این موجود کوچک، همه مرگ را به خود نزدیک می بینیم در حالی که این معرفت در گذشته و در روزمرگی زندگی گم شده بود اما اکنون علم و تکنولوژی خاضع در برابر قدرت الهی بوده و عجز خود را داد می زند.

وی با اشاره به بسیج گروه های مختلف در کشور برای مقابله با کرونا و صیانت از سلامتی افراد در جامعه، اظهار کرد: جلوه های ایثار و گذشت را مانند زمان دفاع مقدس در همه قشرها مشاهده می کنیم، در خط مقدم پزشکان و پرستاران هستند که مدافعان سلامت هستند و قشرها و گروه های جهادی دیگر نیز جهت قطع زنجیره این ویروس منحوس و سلامت جامعه با هم مشارکت دارند.

مسؤول قرارگاه حضرت زینب(س) به بسیج جهادگران این قرارگاه برای مقابله با کرونا در عرصه های مختلف اشاره و ابراز کرد: این قرارکاه در مهرماه 98 با هدف شبکه شدن گروه های جهادی خواهران در قالب هیئت، موسسه قرآنی، کانون فرهنگی تبلیغی و گروه های جهادی در جهت عملیاتی کردن اهداف رهبری در جامعه تشکیل شد و در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) توانستیم اولین جلسه گفتمان سازی را در منطقه چهار مشهد با حضور بانوان فعال اجتماعی برگزار کنیم که بعد از آن وارد این جنگ ناخواسته بیولوژیکی شدیم و در این راستا فعال شدیم که حضور بانوان جهادگر در غسل و کفن اموات کرونایی از آن جمله است.

اسدی به حضور داوطلبانه خواهران و برادران طلبه برای غسل و کفن اموات کرونایی اشاره و ابراز کرد: مراسم غسل و کفن و تجهیز اموات کرونایی یکی از کارهای به زمین مانده بود که در هفته اول باعث نگرانی خانواده ها و توجه مجتهدین شده بود که با پروتکل های پزشکی غسل ممنوع و با شرایط خاصی اموات دستور به دفن داده شده بودند.

مسؤول گروه جهادی مستقر در بهشت رضوان واحد خواهران افزود: اولین گروه جهادی در قم پیشگام این واجب روی زمین مانده شدند و با استفتاء از رهبری و رعایت پروتکل های پزشکی پیگیر غسل و کفن این اموات شدند، بعد از آن گروه های جهادی در مشهد پی گیر این امر از طریق اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی شدند و داوطلبین جهادی خواهر و برادر در مشهد حاضر هستند که این امر واجب را انجام و قلب مطهر حضرت مهدی(عج) را شاد و لبخند رضایت را برلبان امام خامنه ای بنشانند و تسلی دل داغدیدگان و بازماندگان این اموات باشند.

وی در خصوص سختی کار غسل و تدفین برای خانم ها و لبیک خانم های طلبه و جهادگر به این واجب شرعی، گفت: این کار برای خانم ها به دلیل داشتن روحیه حساس سخت است اما خانم های طلبه خود را متعهد دانسته و به عنوان وظیفه شرعی، داوطلب غسل و کفن اموات کرونایی شدند.

اسدی ادامه داد: با توجه به این که تماس مستقیم با بدن اموات کرونایی داریم و با وجود همه محافظت ها امکان ابتلا به این بیماری وجود دارد بنابراین همه خانم هایی که داوطلب کار در آرامستان بهشت رضوان شده اند، خود را در منزل بعد از ساعت های کاری قرنطینه کرده و خود را از فرزندان و خانواده دور کرده تا در صورت ابتلا به آن ها منتقل نکنند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: حس ترس در همه ما خانم ها به عنوان داوطلب برای غسل و کفن کردن اموات کرونایی وجود داشت و بیشتر این حس در شب ها به سراغ ما می آید چون روزها درگیر کار هستیم اما بعد از گذشت زمان متوجه شدیم که خداوند به ما آرامش داده است و خانم ها که بیشتر شب ها به خاطر خودقرنطینگی در منزل تنها هستند به این داشتن آرامش اذعان داشتند.

وی به دیگر فعالیت های قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) برای مقابله با کرونا اشاره و ابراز کرد: دوختن ماسک برای مناطق محروم و بیمارستانها، فعال شدن 50 کارگاه و تامین نیرو و چرخ برای کارگاه های خیاطی و خانگی و دوخت بیش از 50 هزار ماسک توسط کارگاه ها، تهیه بسته های غذایی برای افراد کم برخوردار و قربانی روز اول شعبان توسط خیرین گروه برای سلامتی امام زمان(عج) از جمله فعالیت های این قراگاه در مقابله با کرونا است.

اسدی ابراز کرد: تهیه دو توپ پارچه برای دو حوزه علمیه در شهرستان تربت جام و صالح آباد و دوخت بیش از 10 هزار ماسک برای توزیع در روستاهای مرزی با همکاری مدیریت حوزه علمیه صالح آباد از دیگر فعالیت های این قرارگاه در مقابله با کرونا است./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
خدا قوت به این خواهران جهادی.
دستت درد نکنه به خبرنگار رسا در مشهد
2
0
عسکری
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
سلام می‌بخشید دوستان محترم خانواده ایی بی سرپرست که دوتا بچه یتیم سید داره خود این خانم هم کرونا گرفته از من درخواست کمک کرد اگر امکان دارد به کمکش بیاییم اوضاع اسف باری دارد.
2
0
ناشناس
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
سلام کجا سکونت دارند ؟
اسدی
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
با این شماره تماس بگیرید 0-----مشهد
سالاری
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
آقای عسکری از کجا معلوم که راست باشه و کلاهبرداری نباشه؟
اگر مقدور است کپی کارت ملی و یک شماره حساب بانکی ارسال نمایید متشکرم
1
0