۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۶۱۰۴۲

ثبت نام ۱۱۰۰ هیأت استان خوزستان در سامانه بیرق

ثبت نام ۱۱۰۰ هیأت استان خوزستان در سامانه بیرق
حجت الاسلام فردآقایی گفت: بیش از هزار و صد هیأت مذهبی و مسجد اقامه کننده عزای حسینی در دهه اول محرم در سامانه بیرق ثبت درخواست کردند.
حجت الاسلام احسان فردآقایی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت نام نویسی هیأت‌ها در سامانه بیرق اظهار داشت: هیأت‌های استان استقبال بسیار خوبی داشتند و تا ساعت ۱۳ روز گذشته، بیش از هزار و صد هیأت مذهبی و مسجد اقامه کننده عزای حسینی در دهه اول محرم، ثبت درخواست کردند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اطلاع رسانی‌ها و نشست‌های متعدد تبیینی و توجیهی با هیأتی‌ها عنوان داشت: با مسؤولان هیأت‌ها و افراد مؤثر در اقامه مجالس حسینی در محرم و صفر در سراسر استان (شهری، روستایی و عشایری) نشست‌های بسیاری برگزار و تعامل بسیار خوبی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مجالس حسینی حاصل شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی هیأت‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: سخن رهبرانقلاب که مؤمنان بیشتر به مسائل بهداشتی و سلامت توجه دارند در عرصه عمل آشکار شد.

حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به اینکه آمار هیأت‌های ثبت نامی رو به افزایش است، اضافه کرد: برخی از هیأت‌های در مناطق مختلف استان تاکنون برای نام نویسی در سامانه بیرق مراجعه نکردند و پیش بینی ما بر آن است که بیش از نیمی از هیأت‌ها ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه هر هیأتی باید یک نفر را به عنوان همیار سلامت معرفی کند، تصریح کرد: پس از تکمیل بانک اطلاعات در سامانه بیرق، نسبت به توجیه همیاران سلامت هیأت‌ها با همکاری شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در استان، جلسه‌های متعددی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه رؤسا و کارشناس فرهنگی سازمان در شهرستان‌ها تلاش‌های بسیاری در این مدت داشتند، گفت: با همراهی شبکه مردمی نظارت‌های خوبی بر مراسمات عزاداری صورت می‌گیرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
لطفا به هیأتها ماسک دماسنج بدهید
0
0