۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۸۵۴۴
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

صنعت بانکداری اسلامی در دنیا در حال رشد و توسعه است

صنعت بانکداری اسلامی در دنیا در حال رشد و توسعه است
صدر با بیان اینکه صنعت بانکداری اسلامی در دنیا در حال رشد و توسعه است، گفت: فقه شیعه محدودیتی در مسائل اقتصادی و تجارت ایجاد نمی کند؛ بلکه جلوی انحرافات مالی را می گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سایسی خبرگزاری رسا، سید کاظم صدر، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، عصر امروز در وبینار فقه و بانکداری بدون ربا با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین موسویان دارای شخصیت حوزوی و دانشگاهی بود، گفت: استاد موسویان بسیار متواضع، خیرخواه و با اخلاق بود و با وجود جایگاه علمی بالا هیچ موقعی از کمک به دیگران و مؤسسات دریغ نمی کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین موسویان در گروه بانکداری اسلامی بانک کشاورزی حضوری فعال داشت و در آن زمان مسأله امهال تسهیلات از نظر شرعی و قانونی از مشکلات بانکی کشور بود که با همت وی این مشکل بانکی حل شد و سبب شد که بانک مرکزی بخشنامه ای در این زمینه به تمام بانک های کشور صادر کند.

صدر بر ارتباط مراکز حوزوی با نهادهای اجرایی و صنعتی کشور تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه کشور در زمینه پژوهش، ارشاد و تربیت کارکنان نهادهای اجرایی و مالی کشور  می توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه صنعت بانکداری اسلامی در دنیا در حال رشد و توسعه است، گفت: 70 کشور جهان دارای 200 مؤسسه مالی اسلامی هستند و بالغ بر یک تریلیارد و 600 ملیارد دلار سرمایه در اختیار دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: فقه شیعه محدودیتی در مسائل اقتصادی و تجارت ایجاد نمی کند، بلکه از انحراف در این قردادهای اقتصادی و ایجاد ربا جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه ایران در ایجاد و توسعه بانکداری اسلامی در جهان پیشرو است، افزود: بانکداری اسلامی دستاوردهای بسیاری برای اقتصاد کشور ما داشته است و می تواند نظام بانکداری اسلامی بدون ربای کشور الگویی برای سیستم‌های مالی جهان باشد.

صدر، اجرای قانون بانکداری اسلامی بدون ربا در کشور را امری ضروری دانست و افزود: اوراق بهادار و اوراق اختیار فروش از دستاوردهای جدید نظام بانکداری اسلامی است و بانک‌های اسلامی کشور در تأمین مالی نیازهای جنگ تحمیلی و تدارکات جبهه ها نقش مؤثری داشتند./998/پ202/ب1

ارسال نظرات