۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۷۱۸۰۷
چهارمین جلسه از سلسله جلسات نقد کتاب؛

نقد کتاب "جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی"

نقد کتاب
مراسم نقد کتاب "جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی" با حضور مؤلف این کتاب حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد در پژوهشگاه زن و خانواده برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مراسم نقد کتاب "جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی" با حضور ناقد این کتاب حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤلف محترم حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد رئیس پژوهشکده زن و خانواده در پژوهشگاه زن و خانواده برگزار می شود.

این مراسم در روز دوشنبه 15 دی ماه، ساعت 17ـ 14 سالن نشست های پژوهشکده زن و خانواده(بصورت وبیناری) برگزار می گردد.

گفتنی است که در این کتاب به این مباحث پرداخته شده است: تبیین دو نگاه خانواده‌محور و جنسیت‌‌محور در نظام تربیت رسمی، ادبیات نظری، تحولات عینی و نظام تربیتی خانواده‌محور و جنسیت‌گرا، مبانی و پیش‌‌فرض‌های آن بررسی و بحث می‌شود و اهداف و ضرورت‌های نظام تربیت خانواده‌مدار و جنسیت‌گرا.

همچنین در این کتاب طرح دامنه نظام تربیتی متمایز را شامل بر محتوای برنامه درسی، فوق‌برنامه و اوقات فراغت، ورزش، روش تربیت، ارزش‌یابی آموزشی و پرورشی و ضوابط و مقررات حاکم بر مدرسه، فضا و تجهیزات آموزشی، تربیت معلم و منابع انسانی، الگوی ارتباطی خانه و مدرسه معرفی و نتیجه‌ای کلی ارائه می‌کند.

این کتاب در سال 1391 انتشارات "دفتر مطالعات و تحقیقات زنان" این کتاب 296 صفحه‌ای را در 3000 نسخه به چاپ رسیده است./826/

لینک حضور برخط در جلسه نقد کتاب http://live.mou.ir/wrc

ت/نقد کتاب

ارسال نظرات