۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۸۹۴۶۸
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

دیوان محاسبات بیت المال را خط قرمز خود بداند

دیوان محاسبات بیت المال را خط قرمز خود بداند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت:دیوان محاسبات اداری باید بیت المال را به عنوان خط قرمز خود بداند و همواره به دنبال علت حیف و میل بیت المال باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه امروز در دیدار رییس دیوان محاسبات این استان گفت: باید نظارت بر دستگاه و سازمان ها در کشور و استان کرمانشاه بیشتر از گذشته شود و این وظیفه بر عهده نهادها و ادارات نظارتی است.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود افزود: طبق قانون مدیران و مسؤولان ادارات در برابر آنچه که تخلف نامیده می شود مسؤول هستند و باید پاسخگوی این تخلفات در ادارات خود باشند زیرا سلامت اداری از این راه تامین خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: دیوان محاسبات اداری باید دقت بسیار زیادی در کار خود داشته باشد و از حیف و میل بیت المال جلوگیری کند، هرچند که باید اذعان نمود در این مدت دست بردن به بیت المال در کشور از سوی برخی از افراد و ادارات فراوان بوده است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: دیوان محاسبات اداری باید بیت المال را به عنوان خط قرمز خود بداند و همواره به دنبال علت حیف و میل بیت المال باشد و عوامل این خیانت ها را پیدا کند و آنان را به دست قانون بسپارد و اجازه ندهد که تخلفات از این بیشتر شود.

این عالم کرمانشاهی در ادامه بیان داشت: یکی از بزرگترین اشتباهات صورت گرفته در کرمانشاه طرح مونوریل بود که بعد از مدتی عملاً تعطیل شد و تاکنون هزینه های بسیاری برای این طرح عقیم در کرمانشاه صرف شده است. ای کاش مسؤولان امر به جای اجرای طرح ناقص و ناکارآمد مونوریل در این کلانشهر اقدام به تعبیه اتوبوس های برقی در سطح شهر فکر می کردند و حال باید پرسید که چه کسی باید جوابگوی این همه زیان و خسارت پروژه منوریل در کرمانشاه باشد؟!

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم باید از دیوان محاسبات اداری نتیجه حساب و کتاب ها را بخواهند، گفت: باید هزینه هایی که به اشتباه یا تعمداً از بیت المال برداشت شده است دوباره باز ستانده شود و به جیب ملت برود./1400/پ210/

ارسال نظرات