۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۹۲۸۹۰

وحدت نشانه هوشمندی امت اسلامی

وحدت نشانه هوشمندی امت اسلامی
مولوی سلامی گفت: امروز بر تمام مسلمانها با هر گرایش فقهی و ذهنی لازم هست تا با هوشمندی خود مسائل جزئی را کنار گذشته و در مقابل دشمنان ید واحدی داشته باشند

مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا  اظهار داشت: ما در ایام ولادت رسول مکرم اسلام(ص) و فرزندش حضرت امام صادق(ع) قرار داریم این هفته از طرف بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است تا مسلمانان این درس وحدت را که به فراموشی سپرده شده بهانه ای باشد تا وحدت امت که ضامن بقاء و پیروزی امت اسلامی است در اذهان مردم تازه و احیا شود. وحدت یکی از آموزه های مهم دینی و یک استراتژیک راهبردی است که ضامن سربلندی و دوام امت اسلامی است وحدت در طول تاریخ اسلام برگرفته از آیات و روایات،‌ سیره پیامبر(ص) و اصحاب و ائمه اطهار است.

  وی در ادامه افزود: وحدت با توجه به شرایط زمانی و مکانی اهمیت بیشتری پیدا می کند امروز وحدت امت اسلامی با توجه به وضعیتی که با آن مواجه است بیش از پیش اهمیت پیدا می کند چراکه از تمام جهات استکبار و دشمنان امت اسلامی کشورهای اسلامی را در محاصره خود گرفته اند و منابع مادی و معنوی و سرمایه های انسانی جهان اسلام را به نفع خودشان سوق می دهند و در صدد تضعیف و تفریق امت اسلامی هستند و لذا امروزه چون مسئله وحدت با توجه به شرایط کنونی اهمیت بیشتری پیدا کرده است بر تمام مسلمان ها با تمام ملل و نحل و فرقی و با هر گرایش فقهی و ذهنی لازم هست تا با هوشمندی مسائل جزئی را کنار گذشته و در مقابل دشمنان ید واحدی داشته باشند و با تمام توان و قدرت خود از کیان اسلام و امت اسلامی دفاع کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری درباره نقش آفرینی علما بر وحدت امت اسلامی گفت: نقش علمای دینی در امت اسلامی همواره نقش بسیار مهم و سازنده ای بوده است چه از بُعد مثبت و چه از بُعد منفی اگر علمای اسلامی مستقیما به تفرقه مسلمانان دامن بزنند و مسائل اختلافی را بزرگ جلوه دهند طبیعتاً مردم نیز – چه شیعه و چه سنی- از پشوایان خود تبعیت می کنند و لذا نقش علما می تواند در هر جهت نقش سازنده ای باشد. بنابراین تمام علمای فریقین و سایر روحانیونی که سمت مرجعیت و پیشوایی دارند باید مردم را در جهت حفظ وحدت و انسجام ملی دعوت کنند و جریان های موجود را به نفع امت اسلامی هدایت کنند و از اختلافات جلوگیری نمایند.

وی در پایان بیان داشت: عمده ترین موانع درونی و بیرونی امت اسلامی را می توان تعصّب و دشمنی دشمنان بیرونی دانست. شبکه های معاندی که به طور مدام در جهت تفرقه امت اسلامی تلاش و کوشش می نمایند یک عامل بزرگی است که عموما نیز از طرف دشمنان خارجی تامین مالی می شوند. در درون امت اسلامی هم افرادی از فریقین هستند که توجیه نیستند و تعصبات بی جا دارند و به مقدسات همدیگر تاخته و صحبتهایی می کنند که زحمات آن علمایی را که در جهت وحدت امت اسلامی سختیهای بسیاری کشیده و زمینه وحدت امت اسلامی را فراهم کرده اند پنبه می کنند

ارسال نظرات