۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۹۴۵۳۶

همایش سه روزه علوم دینی در کانپور هند برگزار شد + تصویر

همایش سه روزه علوم دینی در کانپور هند برگزار شد + تصویر
همایش سه روزه دانش آموزان علوم دینی به همت مرکز آموزش های دینی (تنظیم المکاتب) در شهر کانپور شمال هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همایش سه روزه دانش آموزان علوم دینی، به همت مرکز آموزش های دینی (تنظیم المکاتب) و با حضور تعداد زیادی از علما، روحانیون، دانش آموزان دختر و پسر، اولیا و مردم منطقه از طبقات مختلف در شهر کانپور شمال هندوستان برگزار شد.

بنا به این گزارش این کنفرانس که از روز گذشته (روز جمعه) آغاز گردیده است، امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت و دانش آموزان در موضوعات مختلف دینی رقابت خواهند پرداخت و برنامه های متنوعی را به اجرا و نمایش خواهند گذاشت.

این همایش با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم مولوی سید میثم رضا موسوی از طلاب حوزه علمیه امامیه لکهنو هند آغاز و سپس علمای برجسته هندوستان سخنرانی کردند.

در این همایش دختران مدرسه امامیه نندوره کوشامبی، امجدیه و مچهریه آواس وکاس کانپور برنامه های متنوع خود را اجرا کردند و به نمائش گذاشتند.

در ادامه برنامه از شعرای کرام مولانا قائم رضا مبارکپوری مبلغ جامعه امامیه، مائل چندولوی و ضمیر بهوپت پوری از شعرای معروف شمال هند، سروده های خود را تقدیم حضار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر عباس رضوی از مجرایان سرشناس شبکه بین المللی هادی تی وی، مبلغ و سخنران معروف هندوستان در سخنانی با استناد به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که حق فرزند به پدر این است که برای او نام نیک انتخاب کند، به او آموزش دهد و پس از بالغ شدن برای او وسائل ازدواج فراهم کند، گفت: تربیت فرزندان یکی از مقوله های مهم دین مبین اسلام است که همه اولیای گرامی بر آن توجه کافی داشته باشند.

مولانا سید ذوالفقار حیدر آعظمی در سخنان خود با بیان این که قران کریم در بیست و سومین آیه کریمه از سوره بنی اسرائیل می فرماید: وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاه وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهمَا أَوْ كِلَاهمَا فَلَا تَقُلْ لَهمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهرْهمَا وَقُلْ لَهمَا قَوْلًا كَرِيمًا؛ و خدای تو حکم فرموده که جز او را نپرستید و درباره پدر و مادر نیکویی کنید و چنانکه یکی از آنها یا هر دو در نزد تو پیر و سالخورده شوند (که موجب رنج و زحمت تو باشند) زنهار کلمه‌ای که رنجیده خاطر شوند مگو و بر آنها بانگ مزن و آنها را از خود مران و با ایشان به اکرام و احترام سخن‌گو؛ از تلاش های شبانه روزی کاردر آموزشی و اساتید مرکز آموزش های دینی (تنظیم المکاتب) تقدیر، تشکر و تمجید کرد.

این روحانی هندی با بیان این که اگر رزق انسان ها حلال باشد افراد دیندار تربیت خواهند یافت، اظهار داشت: اما اگر مال و رزق آدم ها حرام باشد دیگر بر خواسته ھای دین اسلام عمل نخواهند کرد و به چنین افرادی سخنان امام وقت حضرت امام حسین علیه السلام نیز قابل فهم و درک نخواهد بود./988/

ارسال نظرات