۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۹۵۰۶۴
امام جمعه موقت کاشان:

یکی از عوامل برکت در زندگی شاکر بودن است

یکی از عوامل برکت در زندگی شاکر بودن است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از عوامل برکت در زندگی را شاکر بودن دانست و گفت: شاکر بودن نشانه ارزش‌های والای اخلاقی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارجمعه شب جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد درادامه تفسیرآیه هفتم سوره مبارکه حضرت ابراهیم، گفت: خداوند در این آیه آثار و برکات شکر نعمت و کفاران نعمت را صریحا اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه شکرنعمت‌های الهی سبب افزایش عنایات ونعمت‌های خداوند است و کفاران نعمت و ناسپاسی انسان را در معرض عذاب خداوند قرارمی دهد، افزود: ارزش انسان به مزین بودن به صفات انسانی و قرآنی است و سوء خلق و بد اخلاقی سبب سقوط و ذلت انسان می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار ملاک تعریف خداوند و اهل بیت(ع) را ارزش‌های اخلاقی افراد دانست و ادامه داد: خوش اخلاقی به معنای واقعی دارای آثار و برکات زیادی است و بد اخلاقی نیز به معنای واقعی بی برکتی به همراه دارد.

وی گفت: خداوند در تعریف پیامبراکرم(ص) به اخلاق حضرت اشاره دارد و برای تعریف و معرفی حضرت نوح و حضرت ابراهیم در قرآن آن‌ها با صفت شاکربودن معرفی می‌کند، از این رو شاکر بودن نشانه ارزش‌های والای اخلاقی است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: ارزش‌های اخلاقی به شرطی که قبل از آن واجبات و محرمات خود را انجام داده باشد دارای آثار و برکات زیادی است و ملاک ارزش انسان است.

ناشکری و ناسپاسی سبب سقوط انسان می‌شود

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه اخلاق خوب حتی برای کافران نیزبا برکت است و در یک برهه‌ای از زمان به کمک آنها خواهد آمد، افزود:ارزش‌های اخلاقی به انسان قیمت و مقدار می‌دهد و ناشکری و ناسپاسی سبب سقوط انسان می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان یکی از عوامل برکت در زندگی را شاکر بودن دانست و ابراز داشت: شکر آثار دارد و یکی از آثار شکر برکت به جان و مال وفرزندان و کسب و کار است.

وی یادآور شد: آیت الله استادی در کتاب ۷۲ منبر حدود یکصد صفحه از ۱۰ منبر خود را به مفهوم و معنی شکر اختصاص داده است که این نشانه اهمیت شکر و آثار و برکات آن است./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات