۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۴۴۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

هدایت فکری و اعتقادی جامعه مهم‌ترین رسالت حوزه است

هدایت فکری و اعتقادی جامعه مهم‌ترین رسالت حوزه است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام موسوی گفت: هدایت‌گری فکری و اعتقادی جامعه اسلامی با تأسی از ائمه اطهار(ع) مهم‌ترین رسالت حوزه و حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اسفراین، با اشاره به اینکه رسالت اصلی حوزه‌های علمیه هدایت‌گری است، افزود: در جامعه بشری امروز با توجه به سیل عظیم هجمه‌ها علیه اسلام و نظام مقدس اسلامی، بحمدالله حوزه‌های علمیه با حضور و نقش‌آفرینی در مسیر هدایتگری جامعه با تأسی از ائمه اطهار(ع) هدایت فکری و اعتقادی جامعه اسلامی را عهده‌دار شده‌اند.

وی در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این حوزه مقدس که منقّش به نام بانوی خوبی‌ها حضرت فاطمه زهرا(س) است، نتیجه زحمات بزرگان و خیرینی است که برای به ثمر نشستن این شجره طیبه زحمت کشیده‌اند و امروز با تربیت طلاب خواهر در این مکان مقدس نتیجه زحمات آنان رقم خورده است.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن با اشاره به این فراز از زیارت اربعین که می‌فرماید: «بَذَلَ مُهجَتَهُ فیک لِیستَنقِذَ عِبادَک مِنَ الجَهالَةِ وحَیرَةِ الضَّلالَةِ»، گفت: انبیاء و ائمه اطهار(ع) با نشان دادن مسیر سعادت و کمال، هر کدام با روش خود نقش هدایتگری در جامعه را به عهده داشتند که حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) با نثار خون خود، فرزندان و یارانش برای خدا، مسیر سعادت را پرفروغ کردند و امروز بعد از گذشت قرن‌ها از این واقعه بسیاری با شنیدن این واقعه مهم، پرده‌های جهالت از افکارشان کنار کشیده می‌شود و می‌توانند مسیر گم شده خود را پیدا می‌کنند و به کمال برسند.

وی با اشاره به زندگی پیامبر مکرم اسلام(ص) در اول مسیر نبوت و هدایت انسان‌ها، گفت: مطالعه زندگی پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد(ص) و پیروی از مسیر ایشان هدایتگر مسیر حوزه‌های علمیه است، چراکه ایشان با توجه به هجمه‌های بسیار زیادی که از طرف سران قریش ایجاد می‌شد، حتی لحظه‌ای دست از هدایتگری مردم به سمت اعتقادات و ایمان برنداشتند.

وی ادامه داد: رسالت اصلی حوزه‌های علمیه هدایتگری است و مدیران مدارس علمیه با نقش پدرانه و مادرانه خود نسبت به طلاب می‌توانند جهت‌دهی مناسبی نسبت به این موضوع داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام قدیر محمدیان امام‌جمعه سابق اسفراین و همچنین خانم صفری مدیر سابق مدرسه علمیه خواهران اسفراین، برای این دو بزرگوار آرزوی سلامتی و برای مدیر جدید این مدرسه خانم براتی مقدم هم آرزوی موفقیت در این منصب مقدس کرد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات