۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۰۱۱۶۸
امام جمعه موقت تهران:

نوای سکولاریسم، نقشه دشمن است

نوای سکولاریسم، نقشه دشمن است
آیت الله خاتمی گفت: دشمنان به دنبال عادی سازی هستند و در جلسات شان می‌گویند سکولاریزم چیز بدی نیست؛ این در حقیقت نقشه دشمن است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر گفت: افتخار آفرینی جوانان عزیزمان در ورزش و ششمین صعود ایران به جام جهانی را تبریک عرض می‌کنیم؛ امیدوارم جوانان عزیز ما آن چنان که در این عرصه درخشیدند، در همه عرصه‌های رشد و کمال نیز بدرخشند.

وی همچنین به مناسبت رحلت آیت الله گرایلی، به حوزه علمیه خراسان تسلیت گفت و اظهار داشت: ایشان عالمی انقلابی و همراه با نظام بودند که رحلت ایشان بسیار دردناک است؛ ایشان سالیان سال در مسجد گوهرشاد اقامه نماز می‌کرد و جا دارد به حوزه علمیه خراسان تسلیت عرض کنیم.

امام جمعه موقت تهران موج سوم کرونا را موجی فراگیرتر از گذشته خواند و گفت: ان شاءالله با ماسک زدن، رعایت فاصله و واکسن‌زدن سه دوز، این موج را نیز پشت سر بگذاریم و بدانیم که این مسأله حق الناس است؛ کسی که ماسک نمی‌زند فکر نکند خیلی شجاع است و تقاضا می‌کنم این مدت باقیمانده را نیز همراهی کنید.

ائتلاف عبری عربی

وی ضمن اشاره به یمن خاطرنشان کرد: در یمن ائتلاف عبری عربی رخ داده و آنچه مایه تأسف است این است که دیده می‌شود سازمان‌های بین المللی اسلامی، سازمان همکاری اسلامی در مقابل این همه ظلم ساکت شدند؛ سازمان‌های بین‌المللی به اصطلاح حقوق بشر که هیچ! قرآن می‌فرماید «فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى عَلَيْكُم» و انصارالله از خودش دفاع کرد ولی آنها یمن را محکوم کردند که یعنی جای ظالم و مظلوم را تغییر دادند و آیا این است حقوق بشر شما؟

آیت الله خاتمی تصریح کرد: آنچه مایه افتخار است مقاومت مردم مجاهد یمن است؛ آنها می خواستند طی دو هفته کار را تمام کنند اما اکنون نزدیک به ۸ سال است با مقاومت خود دشمن را عقب زدند و این ملت، با این مقاومت شایسته تحسین، تکریم و همراهی است.

وی در ادامه دهه فجر را مصداق واقعی ایام الله خواند و افزود: ایام الله روزهایی است که خدا نعمت‌های ویژه‌ای به مردم داده و انقلاب نیز جز با عنایت خدا انقلاب پیروز نمی‌شد؛ خداوند یک سنت دارد و آن این است که «لَئِن شَكَرتُم لَأَزيدَنَّكُم وَلَئِن كَفَرتُم إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ» و ۴۳ سال است که نعمت انقلاب باقی ماند.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به مصادق شکر نعمت انقلاب، حضور همیشگی مردم در صحنه همانند دفاع مقدس، حضور در انتخابات ها و حضور در راهپیمایی ها را از جمله شکر نعمت خواند.

سکولاریسم، نقشه دشمن است

وی با اشاره به سخنرانی رهبری در دیدار با مردم قم گفت: ایشان روی چهار نکته برای تداوم انقلاب تأکید کردند که یکی غیرت دینی بود و این غیرت دینی در بزنگاه‌ها انقلاب را نجات داده و خواهد داد؛ نکته دیگری که فرمودند این است که دشمن می خواهد از مردم و متدینین حساسیت زدایی کند و به ارزش ها هجوم بیاورد.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: آنها حکومت دینی را می‌زنند و در جلسات شان می‌گویند سکولاریزم چیز بدی نیست؛ این در حقیقت نقشه دشمن است و ایشان فرمودند تسلیم نشدن در برابر دشمن، اصول انقلاب است و شما مردم ۴۳ سال تسلیم نشدید و این منطق است.

وی همچنین به مذاکره با آمریکا اشاره و عنوان کرد: آمریکا خواب شکست ایران را می‌بیند، خوابی که هیچگاه تعبیر نشده و نخواهد شد؛ در طول این ۴۳ سال هر چقدر توانسته بر علیه انقلاب شما خدعه کرده و اگر در جایی نکرده، یعنی نمی‌توانسته و من به صراحت عرض می‌کنم باید تمام تحریم‌ها، نه فقط تحریم هسته‌ای بلکه تمام تحریم‌ها به صورت کامل لغو شود و این ملت تا اینجا ایستاده است.

امام جمعه موقت تهران سفر رئیس جمهور به روسیه را سفری کلیدی خواند و خاطرنشان کرد: این سفر حدود ۱۷ هدف داشت که به تمام این اهداف رسیدیم؛ قانون اساسی می‌گوید با تمام دنیا می‌توانیم بر اساس منافع متقابل ارتباط داشته باشیم به جز رژیم صهیونیستی که هیچگاه ارتباط نخواهیم داشت و آمریکا نیز تا وقتی آدم نشد هیچ گاه رابطه نخواهیم داشت.

وی افزود: آنهایی که می‌گویند با دنیا رابطه نداریم، فقط آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی را دنیا می دانند و سایر کشورها را جزء دنیا حساب نمی کنند؛ سیاست خارجی ما اولویتش همسایه‌ها هستند و ما در همسایگی خود ظرفیت‌های فراوانی داریم و می‌توانیم با ارتباط قانونی و عادلانه، مشکلات خود را به فضل خدا حل کنیم.

آیت الله خاتمی در پایان تأکید کرد: بیش از ۴۱۰ نفر در مجلس روسیه پای سخنرانی آقای رئیسی آمدند و ایشان را تشویق کردند؛ آنچه مایه افتخار ما است این است که این رئیس جمهور مردمی ما، از کرملین یکسره به مناطق سیل‌زده می‌آید و رئیس جمهور با نشاط، مردمی و انقلابی یعنی این.

ارسال نظرات