۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۷۱۷۹۶۶
سرپرست حوزه های علمیه خواهران:

در دایره مدیریت و خدمت افراد نباید شبانه‌روز داشته باشند

در دایره مدیریت و خدمت افراد نباید شبانه‌روز داشته باشند
سرپرست حوزه های علمیه خواهران گفت: به فرموده امام صادق(ع) یک مسئول و مدیر باید نگهبانی شب و تلاش روزانه داشته باشد و همچون فقرای جامعه باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در نشست فصلی مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، به ویژگی‌های عبادالرحمن در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: یک مدیر و مسئول باید این ویژگی‌ها را رعایت کند.

وی با قرائت آیات ۶۳ تا ۷۴ سوره فرقان «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا...» تا آیه ۷۴ که می‌فرماید «.. وَالَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا»، افزود: خداوند در این آیات ۱۲ ویژگی را برای عبادالرحمن ذکر کرده است.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: عبادالرحمن کسانی هستند که بعد از این ۱۲ ویژگی، از خداوند می‌خواهند که آن‌ها را پیشوای پرهیزکاران و امام مردم قرار دهد و کسانی که به مسئولیت و یا مدیریت منصوب می‌شوند و یا به دنبال مدیریت هستند باید این ویژگی‌ها را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان این که در دایره مدیریت و خدمت، افراد نباید شبانه روز داشته باشند، خاطرنشان کرد: به فرموده امام صادق (ع) یک مسئول و مدیر باید نگهبانی شب و تلاش روزانه داشته باشد و در این مسیر همچون فقرای جامعه بخورد و بپوشد؛ همان گونه که امیرمؤمنان علی (ع) زبرترین لباس‌ها را می‌پوشید و سخت‌ترین غذا‌ها که نان جویی سفت و شکننده بود تناول می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: ما به عنوان مدیران جامعه دارای امامت هستیم و باید شرایط و ضوابط امامت را رعایت کرده و رنگ و لعاب امامت به خود بگیریم و در این راستا سیره و منش اهل بیت علیهم السلام را دنبال کنیم.

وی بیان داشت: مشی و زندگی ما به عنوان مدیر یا مسئول در حوزه‌های علمیه خواهران باید به گونه‌ای باشد که افراد تحت مدیریت ما و همچنین طلاب حوزه ما را الگو قرار داده و بتوانند سختی‌ها را بهتر تحمل کنند.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران افزود: امیدواریم این نشست فصلی پربار و دارای برکات باشد و استان سمنان بتواند در ارائه یک الگوی مدیریتی برگرفته از آیات و روایات موفق عمل کند.

ارسال نظرات