۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۲۲۴۹۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آشنایی با نهج البلاغه سبب بصیرت افزایی است

آشنایی با نهج البلاغه سبب بصیرت افزایی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی آشنایی با نهج البلاغه را سبب بصیرت افزایی دانست و گفت: آشنایی با نهج البلاغه سبب دشمن شناسی است و فریب دشمن را نخواهیم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در مراسم اختتامیه جشن حافظان مجازی قرآن، گفت: مربیان نهج البلاغه راویان نوجوان دختر و پسر را برای استفاده آن‌ها در مدارس با هدف بصریت دهی به نوجوان امروز تربیت کنند.

وی آشنایی با نهج البلاغه را سبب بصیرت افزایی دانست و افزود: آشنایی با نهج البلاغه امیرمومنان(ع) سبب دشمن شناسی است و فریب دشمن را نخواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به گلایه امام خمینی(ره) از مردم کاشان در عدم حمایت از آیت الله کاشانی، گفت: در زمان غربت آیت الله کاشانی بسیاری از شهر‌های کشور در حمایت از آیت الله کاشانی شعار دادند، اما در شهرستان کاشان طرفدار او نبودند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: عدم حمایت و جانبداری از آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی توسط مردم شهرستان کاشان در آن زمان که انگلیسی‌های ملعون بین مصدق و آیت الله کاشانی ایجاد کردند به این دلیل بود که نهج البلاغه در خانه‌های مردم کاشان وجود نداشت.

شهرستان کاشان از ۲۱ مهر سال ۱۳۹۹ به مدت ۲ سال به عنوان نخستین پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب و معرفی شد.

شایان ذکراست با تلاش مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان نخستین مؤسسه شبانه روزی درکشور حفظ یک ساله سه کتاب قرآن ونهج البلاغه و صحیفه سجادیه را همراه با ترجمه و تفسیربا هدف تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم وهمچنین کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فعالیت دارد و در حال حاضر افزون بر ۵۰ نفر حافظ نهج البلاغه، یک هزار و ۲۰۰ نفر حافظ بخش‌هایی از نهج البلاغه، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن مجید و ۱۵ نفر حافظ کل صحیفه سجادیه در شهرستان کاشان در آن آموزش دیدند.

لازم به ذکر است، در حال حاضر ۲۰ مدرسه قرآنی با برگزاری جلسه‌های تفسیر و تلاوت کلام الله مجید در کنار ۱۴ حوزه فعال با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه برادر و یکهزار و ۵۰۰ طلبه خواهر در منطقه کاشان فعال است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات