۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۴۷۶۷۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

امام زمان یادگار اهل‌بیت و عصاره همه اولیا و انبیای الهی هستند

امام زمان یادگار اهل‌بیت و عصاره همه اولیا و انبیای الهی هستند
امام‌جمعه بجنورد گفت: امام زمان (عج) یادگار اهل‌بیت (ع) و عصاره همه اولیا و انبیای الهی است؛ به‌گونه‌ای که خوبی‌ها و ویژگی‌های همه پیامبران در این امام همام هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های مجازی بجنورد، با تبریک سالروز میلاد امام زمان (عج)، به تبیین جایگاه ویژه و والای این امام همام پرداخت و اظهار کرد: امام عصر (عج) جان جانان و قهرمان قهرمانان تاریخ بشریت است.

وی با بیان اینکه بر این اساس عید نیمه شعبان، عیدالاعیاد است، افزود: ولادت امام زمان (عج) یعنی ولادت عدالت، آزادی و حریت و ولادت نجات بشریت از لجنزارهای اخلاقی و فسادهای اجتماعی؛ زیرا وقتی امام عصر (عج) ظهور کند ظلم و فساد رخت بربسته و نور و روشنایی جای ظلمات ظالمان و تاریکی‌ها را می‌گیرد؛ چراکه امام زمان (عج) نماد نور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) یادگار اهل‌بیت (ع) و عصاره همه اولیا و انبیای الهی است، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، یکی از کسانی که کاملاً تشبه به انبیا و پیامبر اعظم (ص) دارد امام زمان (عج) است؛ به‌گونه‌ای که خوبی‌ها و ویژگی‌های همه پیامبران در این امام همام هست.

وی در ادامه با قدردانی از مردم خراسان شمالی در گرامیداشت نیمه شعبان، اظهار کرد: مردم استان امسال در عین حالی که تجمع نداشتند اما جشن نیمه شعبان را به‌صورت نمادین در استان برگزار کردند و مداحان اهل‌بیت (ع) به‌صورت سیار در وصف امام زمان (عج) در خیابان‌ها و کوچه‌ها مدیحه‌سرایی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی توزیع غذای نذری به نام امام زمان (ع) و بردن آن‌ها به در خانه‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: امسال نیمه شعبان را غریبانه برگزار کردیم ولی اجر آن را امام عصر (عج) می‌دهد؛ زیرا خود حضرت می‌داند اگر وضعیت چنین نبود ما در مراسم بزرگداشت ولادت او کوتاهی نمی‌کردیم.

مردم خراسان شمالی نگران تغسیل و تکفین اموات کرونایی نباشند

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌های خانواده متوفیان کرونایی در مورد رعایت آداب تغسیل و تکفین این اموات، اظهار کرد: مسئله تغسیل بیمارانی که به علت ویروس کرونا فوت می‌کنند به سامان رسیده و شهرداری غسالخانه ویژه متوفیان کرونایی را آماده کرده است.

وی افزود: در این غسالخانه طلاب جهادی و ایثارگر برادر و خواهر با لباس‌های ویژه میت را غسل می‌دهند؛ ازاین‌رو خاطر خانواده‌ها و بازماندگان جمع باشد که اقدامات شرعی میت ازنظر غسل و تجهیز و تکفین به‌درستی انجام می‌شود و احترام میت کاملاً محفوظ است./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات