۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۶۶۱۳۰۷
حجت الاسلام حسینی قمی:

گریه‌کنان اباعبدالله الحسین از سختی قیامت در امانند

گریه‌کنان اباعبدالله الحسین از سختی قیامت در امانند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گریه کن امام حسین(ع) از سختی قیامت در امان است، گفت: حضرت زهرا(س) گریه‌کنان امام حسین(ع) را شفاعت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حسینی قمی استاد حوزه علمیه، روز گذشته در فضای آزاد حسینیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از یاران امام حسین(ع) در شب عاشورا خطاب به حضرت می‌فرماید خداوند متعال بر ما منت نهاد تا در رکاب فرزند رسول‌الله(ص) شمشیر بزنیم و قطعه‌ قطعه شویم.

وی افزود: خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید برخی از مسلمانان بر تو منت می‌گذارند که مسلمان شدند به آنان بگو خدا به شما منت دارد که اسلام آوردید؛ شرکت در مجالس امام حسین(ع) عنایت الهی است امسال بسیار نگران‌کننده بود که مبادا مجالس حسینی کم رونق شود اما دیدیم که این مجالس در نهایت دقت و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پرشور و پررنگ در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حسینی قمی بابیان اینکه احادیث بسیاری از امام حسین(ع) نقل‌شده است، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند تنها اهل زمین برای جدم حسین گریه نمی‌کنند بلکه اهل آسمان نیز برای مظلومیت ایشان گریه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نقل‌شده زمانی که ماه محرم فرامی‌رسید دیگر کسی حضرت را خندان نمی‌دید و هر چه به‌روز عاشورا نزدیک می‌شدند حزن ایشان افزون می‌شد.

وی با بیان اینکه فرصت محرم را باید قدر دانست، عنوان کرد: همه انبیای الهی و فرشتگان مقرب درگاه حضرت احدیت از خداوند متعال درخواست می‌کنند تا اجازه زیارت امام حسین(ع) به آنان عنایت شود؛ امام صادق(ع) می‌فرمایند زمانی که جدم امام سجاد به یاد اباعبدالله الحسین می‌افتاد طوری اشک از چشمان ایشان جاری می‌شد که محاسن‌شان را پر می‌کرد.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به اینکه امسال هیئات و مجالس حسینی با دشواری‌های بسیاری برگزار شد، گفت: در روز محشر همه انسان‌ها در نگرانی و جزع‌ و فزع به سر می‌برند اما گریه‌کنان امام حسین(ع) در آرامش هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) گریه‌کنان امام حسین(ع) را شفاعت می‌کنند، اظهار داشت: در روز محشر همه مردم مشغول حساب ‌و کتاب هستند جز کسانی که برای امام حسین(ع) اشک ریختند آنان گرد حضرت می‌نشینند و به گفت‌وگو مشغول می‌شوند تا جایی که محشر خالی می‌شود و به آنان خطاب می‌شود وارد بهشت شوند اما نمی‌روند و می‌گویند بهشت ما نگاه کردن به سیمای امام حسین(ع) است در این هنگام آنان را راضی می‌کنند تا با حضرت وارد بهشت شوند؛ بنابراین گریه کن امام حسین(ع) از سختی قیامت در امان است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات