۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۶۳۹۶۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دفاع مقدس، انقلابی در انقلاب اسلامی بود

دفاع مقدس، انقلابی در انقلاب اسلامی بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دفاع مقدس انقلابی در انقلاب بود و آن را ماندگار کرد و نشان داد مردم محکم و استوار پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس افتخار بزرگی برای ملت عزیز ایران است که راه ابرمردهای انقلاب اسلامی را طی کردند و به قله‌های عزت و مردانگی دست پیدا کردند.

وی افزود: نیروی‌های رزمنده برای دفاع از انقلاب اسلامی مسابقه رفتن به جبهه‌ها را راه انداخته بودند و درنتیجه پیروزی به نفع نظام و انقلاب اسلامی رقم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: خداوند در آیه 61 سوره مؤمنون می‌فرماید: «أُولَٰئِک یسَارِعُونَ فِی الْخَیرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ»؛ یعنی چنین کسانی که در خیرات سرعت می‌کنند و از دیگران پیشی می‌گیرند مشمول عنایات ما هستند.

وی با اشاره به اینکه قرآن برای پیشتازان حساب ویژه‌ای در نظر دارد، اظهار کرد: مؤمنان راستین کسانی اند که در راه دین و ایمانشان هم سرعت و هم سبقت دارند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سرعت یعنی عشق به حرکت برای دین و دفاع از دین، درنتیجه کسانی که در این مسیر می‌خواهند گوی سبقت را از دیگران بربایند و جزء پیشتازان باشند جایگاه ویژه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه قوم بی رهبر تن بی‌سر بود، افزود: در دفاع مقدس امام راحل (ره) نقش کلیدی و فرماندهی جنگ را بر عهده داشت و رزمندگان هم در لبیک به فرمان امام از جان خود می‌گذشتند.

وی افزود: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس که سن کمی برای حضور در جبهه‌ها داشتند، برای اینکه حرف امام را گوش دهند شناسنامه‌هایشان را تغییر می‌دادند تا در جبهه‌ها حاضر شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: رزمنده‌های دفاع مقدس مدال افتخار سرعت و سبقت که بر پایه ولایت مداری بود را به گردن آویخته و جانانه در پای آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی ایستادند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس انقلابی در انقلاب بود، گفت: دفاع مقدس انقلاب را ماندگار کرد؛ زیرا وقتی دشمنان میزان حضور مردم را در جبهه‌های حق علیه باطل دیدند متوجه شدند که این مردم محکم و استوار پای آرمان‌های انقلاب خود ایستاده‌اند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات