۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۸۵۹۷۳
گرانیگاه فرهنگ (۸)؛

حکمران موظف به پیگیری حقوق مردم است

حکمران موظف به پیگیری حقوق مردم است
کارشناس حکمرانی فضای مجازی گفت: امروزه ۶۰ درصد جرایم رایانه‌ای، کلاه‌برداری‌های مالی است که خود مردم از این ماجرا عاصی هستند و وظیفه حکومت پیگیری حقوق مردم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یاسر جلالی، کارشناس حکمرانی فضای مجازی در برنامه پرونده ویژه که از شبکه سوم سیما پخش شد با اشاره به موضوع کلاهبرداری‌های اینترنتی در فضای مجازی گفت: ۶۰ درصد جرائم رایانه‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد در حوزه مالی و به‌وسیله فیشینگ است.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های پلیس فتا این کلاه‌برداری‌های مالی است که توانایی جواب‌گویی به همه را ندارد و مردم فکر می‌کنند این موضوع از ناکارآمدی پلیس فتا است؛ چرا که پیش‌نیازهای این حوزه تأمین نشده؛ یعنی احراز هویت انجام نشده و دسترسی‌ها مشخص نیست و برای همین اتفاقات زیادی در این زمینه می‌افتد و خود مردم از این اتفاقات عاصی هستند و حکومت موظف به پیگیری حقوق مردم می‌باشد.

کارشناس حکمرانی فضای مجازی جنبه‌های مختلف زندگی مردم را با فضای مجازی ممزوج شده دانست و ابراز داشت: دغدغه‌های جدیدی نسبت به فضای مجازی در دنیا شکل گرفته و برداشت من این است که در حوزه سایبر و فضای مجازی که فرصتی برای حاکم شدن مردم است باید به دقت قدم برداریم.

وی افزود: ما درباره طرح صیانت از فضای مجازی به‌جای حواشی باید به سمت شکل گیری فضای منطقی و عقلانی برویم، نمی‌توان به‌راحتی از فضای مجازی فاصله گرفت؛ چرا که شما اگر اتفاقات اروپا، به‌خصوص فرانسه و انگلستان را در امروز نگاه کنید، متوجه برخی مسائل جدی مرتبط با فضای مجازی خواهید شد.

جلالی عدم ایجاد پایداری برای کسب و کارهای اینترنتی را یک ایراد بزرگ بر شمرد و اظهار داشت: مردم به دنبال سازوکار پایدار هستند و کلی داده در اختیار دارند، مردم نیازمند سازوکاری پایدار هستند و مردمی بودن حکومت چهار شرط دارد.

وی در ادامه بیان کردن شروط مردمی بودن حکومت گفت: خواست و ارادۀ مردمی باشد، در خدمت مردم و منافع مردم باشد، حاکمیت و حکمرانان به مردم میدان بدهند و در آخر مردم را محرم بدانند و دائماً باید حقایق بازگو شود و مردم در جریان اتفاقات باشد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات