۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۹۰۲۲۷
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

انقلاب اسلامی فلسفه زندگی بشریت را تغییر داد

انقلاب اسلامی فلسفه زندگی بشریت را تغییر داد
کرمانشاه ـ آیت الله علما با اشاره به اینکه انقلاب فلسفه زندگی بشریت را تغییر داد گفت: اصلی ترین کاری که امام راحل با پیروزی انقلاب انجام داد، تغییر جهت فکری جامعه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تجلیل از 20 هزار پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس کرمانشاه امروز با حضور آیت الله مصطفی علما، استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی و نیز پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سپاه نبی اکرم(ص) این استان برگزار شد.

آیت الله علما در این همایش اظهار داشت: تا زمانی که انسان بر روی این کره خاکی زندگی می کند همواره شاهد تقابل حق و باطل هست و این مهم به زندگی همه بشریت گره خورده است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: همگی خوب به یاد داریم زمانی که نظام ستم شاهی از بین رفت و امام خمینی(ره) وارد کشور شدند، فرمانده وقت جنگ رژیم غاصب اسرائیل در رسانه ها اعلام کرد که با آمدن رهبر ملت ایران به کشور، زلزله ای بزرگ روی خواهد داد که هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل آن ایستادگی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی برکات بسیاری برای کشور داشت که باید خطیبان، بزرگان و علما این برکات را برای نسل های جوان بازگو کنند، برکاتی همانند ایستادگی حماسی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ در مقابل جهان استکبار، تربیت بزرگانی همانند حاج قاسم ها و ... .

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلام به معنای واقعی جهان را متحول کرد به طوری که یکی از سیاستمداران شوروی سابق درباره اسلامی گفته بود که محرم، صفر و رمضان تمام بافته های ما را از بین می برد و این سخن دیپلمات روس تعبیر همان کلام معروف امام خمینی (ره) بود که فرمودند که تمام جهان از اسلام سیلی خورد.

این عالم کرمانشاهی عنوان کرد: این انقلاب کسانی همانند حاج قاسم را تربیت کرد، کسی که بسیاری از سیاستمداران جهان همانند اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آرزو داشتند که لحظه ای با این شخصیت انقلابی جهان اسلام ملاقات داشته باشند که این خود بخش کوچکی از ابهت و چهره انقلاب اسلامی در جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ظهور انقلاب اسلامی زمینه ساز تغییر فلسفه زندگی شد، گفت: مهمترین و اصلی ترین کاری که امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد، تغییر جهت فکری جامعه بود به طوری که افرادی همانند طیب حاج رضایی که در زمان خود در بحث شرارت و خلاف سرآمد بود، با دیدین شخصیت والای امام خمینی زندگی اش متحول گردید تا جایی که در مقابل رژیم پهلوی قرار گرفت و نهایتا اعلام گردید.

آیت الله علما افزود: امام خمینی(ره) با توجه به سن بالایی که داشت به صورت آکادمیک درس سیاست را نخوانده بود و همه علمی که داشت را از دین مبین اسلام گرفته بود، لذا باید ما هم با توسل به سیره امام راحل این مسیر را طی کنیم تا زمینه ساز اقتدار این انقلاب الهی و مردمی شویم.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از 10 یادگار دفاع مقدس به نمایندگی از 20 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کرمانشاه تجلیل شد./1400/پ210/

ارسال نظرات