۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۹۳۵۶۴
هنیه:

حماس و جهاد اسلامی در واقع یک جنبش هستند

حماس و جهاد اسلامی در واقع یک جنبش هستند
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، ترور فرماندهان شهید فلسطین را نشانه موفقیت رویکرد جهاد و مقاومت در آسیب وارد کردن به دشمن دانست.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با تاکید بر اینکه جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، در واقع یک جنبش در دو سازمان هستند؛ افزود ترور فرماندهان شهید فلسطین نشانه موفقیت رویکرد جهاد و مقاومت در آسیب وارد کردن به دشمن است.

اسماعیل هنیه سالروز شهادت دکتر فتحی الشقاقی بنیان گذار و نخستین دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین را دردناک توصیف کرد و افزود وی بزرگ مردی بود که بر گذشته و حال فلسطین به شکل واقعی تأثیرگذار بود.

وی در بیست و ششمین سالگرد شهادت الشقاقی، در گفتگو با روزنامه الاستقلال گفت «این فرمانده شهید دانست که ماهیت درگیری با دشمن صهیونیست، درگیری بر سر موجودیت ملتی است که تحت اشغالگری این رژیم به دنبال آزادی خود است.»

هنیه تاکید کرد «ترور فرماندهان جنبش مجاهد اسلامی در فلسطین مانند دکتر الشقاقی، شیخ احمد یاسین، دکتر عبد العزیز الرنتیسی و ده‌ها فرمانده مجاهد دیگر نشان دهنده موفقیت رویکرد جهاد و مقاومت در آسیب وارد کردن به دشمن و هدف قرار دادن عوامل ثبات، بقا و وجود آن و گواهی برای شکست طرح صهیونیستی در خاک فلسطین است.»

وی در خصوص روابط بین جنبش حماس و جهاد اسلامی گفت «حماس و جهاد اسلامی یک جنبش در دو سازمان هستند. همکاری و هماهنگی مشترک بین ما در بالاترین سطح و عوامل همگرایی بر روابط ما حاکم است.»

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خطاب به زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و رهبری سیاسی و نظامی این جنبش گفت «برادرم ابو طارق، برادرانم در رهبری، کادر، نیرو‌ها و طرفداران جنبش جهاد اسلامی، در کنار هم به راه جهاد و مقاومت که فرماندهان بزرگ شهید طی کردند، ادامه می‌دهیم. دل‌های ما به یکدیگر گره خورده است و تفنگ‌های ما در عرصه رویارویی با دشمن در کنار هم عمل می‌کند. روزی که در کنار هم وارد مسجد الاقصی می‌شویم، به زودی فراخواهد رسید. درگیری ما درگیری آزادگان با رژیم اشغالگر، ظالم و متجاوز است.»/۹۸۸/

ارسال نظرات