۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۹۸۵۲۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نماز جمعه و پایگاه های دینی ظلمت های اعتقادی و فرهنگی را از بین می برد

نماز جمعه و پایگاه های دینی ظلمت های اعتقادی و فرهنگی را از بین می برد
مازندران - حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی، مسجد، نماز جمعه و پایگاه های دینی را از بین برنده ظلمت های اعتقادی و فرهنگی را در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان میاندورود با اشاره به وجود ظلمت ها و نورهای نظام هستی، گفت: ظلمت ها برای موجودات طبیعی یک معنا دارد اما انسان ها ظلمت ها و نورهای دیگری نظیر ظلمت های اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی، اعتقادات فاسد و باطل که بسیار خطرناک است و ممکن است انسان ها گرفتار آن شوند.

وی با بیان این که دنیای بدون فرهنگ دینی به دنبال تحمیل فرهنگ غلط خود به جامعه دینی است، افزود: آنها به دنبال تخریب فرهنگ دینی و تحمیل فرهنگ لائیک بر ما هستند و ما انسان ها در خطر گرفتار شدن این ظلمت ها هستیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که به موازات این ظلمت ها نورهایی هم وجود دارد، ادامه داد: نور اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی، اخلاق فضیلت محور و فرهنگ متعالی نور هستند و باید نور فرهنگ، اخلاق و اعتقادات صحیح را در جامعه نشر دهیم و در برابر تاریکی های اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی بپاخیزیم و نگذاریم آن ظلمت ها گریبانگیر جامعه، نسل جوان و خانواده های ما شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که نباید بگذاریم ظلمت های فرهنگ مبتذل، اخلاق ناثواب و اعتقادات باطل گریبان گیر جامعه ما شود، افزود: به همین دلیل ما نیاز به محورهایی داریم که برای ما از فرهنگ دینی و نورانی و اخلاقیات نورانی و اعتقادات صحیح نورانی حرف بزند و این نورها را باید درجامعه نشر دهیم و بر علیه ظلمت های اعتقادی و فرهنگی قیام کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، پایگاه های عبادی سیاسی نماز جمعه را یکی از بهترین مراکز در جهت نشر نورهای اخلاقی و اعتقادی دانست و خاطرنشان کرد: باید مراکز و محافل دینی در جامعه اسلامی بیشتر تقویت شود و ما نیز پیوند خود را با این محافل و مجالس مستحکم تر کنیم.

وی با بیان این که جامعه اسلامی اگر از نماز جمعه، محافل و مساجد دینی بیگانه باشد از آن نورها فاصله خواهد گرفت، بیان داشت: پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه یکی از مراکز مهمی است که همواره نور اعتقادی و اخلاقی از آن در جامعه تقویت می شود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مسجد، نماز جمعه و پایگاه های دینی ظلمت های اعتقادی و فرهنگی را در جامعه از بین می برد، ادامه داد: نباید مساجد در هیچ روستا و شهری تعطیل باشد و باید مجالس و محافل دینی با رعایت اصول بهداشتی در این مراکز مهم برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که نماز جماعت باید در مساجد شهری و روستایی به طور مستمر اقامه شود، تصریح کرد: نباید در زمان نماز درب مساجد بسته باشد.

وی، یکی از مسؤولیت های امامان جمعه را اشراف بر مراکز عبادی، مساجد و محافل دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا این مراکز دینی همواره با حضور جمعیت فعال باشند./950/پ210/

ارسال نظرات