۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۲۴۴۹۰
امام راحل خطاب به ورزشکاران:

تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیرید

تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیرید
امام خمینی خطاب به ورزشکاران فرمودند: شما توجه داشته باشید که تمام تبلیغاتی که بر ضد ملت‏‎ ‎‏ایران می‌شود برای این است که کشور را برگردانند به صورت اول (دوران طاغوت)، تحت‏‎ ‎‏تأثیر این تبلیغات قرار نگیرید. امروز کشور شما در دنیا مطرح است و این به خاطر قدرت‏‎ ‎‏شماست.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در ایام اغتشاشات اخیر هجمه زیادی علیه ورزشکاران به ویژه ملی‌پوشان تیم فوتبال کشورمان که راهی مسابقات جام جهانی شدند انجام گرفت؛ به همین مناسبت به سراغ تاریخ رفتیم و با بازخوانی ایام مشابه امروز در اوایل انقلاب اسلامی دریافتیم که این نوع از هجمه ها و فشارها تازگی ندارد و پس از انقلاب فشارهایی از طرف گروه های گوناگون ضدانقلاب و جبهه استکبار جهانی برای موضع‌گیری سیاسی چپ و یا تابعیت گرفتن کشورهای دیگر بر روی ورزشکاران بوده است.

به همین منظور در همان ایام امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از ورزشکاران در بیاناتی فرمودند: ان شاء الله ورزشکاران به‏‎ ‎‏همان صورتی که ورزش جسمی دارند، ورزش روحی هم داشته باشند و از قدیم‏‎ ‎‏ورزشکاران ایران به یاد خدا و علی (علیه السلام) بوده اند و این از برجستگی‌های آنان‏‎ ‎‏بوده است.

ان شاءالله هر جا می‌روید قهرمان باشید و موفق شوید انقلاب را در تمام معانی‏‎ ‎‏آن صادر کنید. امیدوارم از حیث اخلاقی هم قهرمان باشید که بحمدالله اخلاق خوب در‏‎ ‎‏ورزشکاران بسیار پیدا می‌شود. شما توجه داشته باشید که تمام تبلیغاتی که بر ضد ملت‏‎ ‎‏ایران می‌شود برای این است که کشور را برگردانند به صورت اول، سعی کنید که تحت‏‎ ‎‏تأثیر این تبلیغات قرار نگیرید. امروز کشور شما در دنیا مطرح است و این به خاطر قدرت‏‎ ‎‏شماست. کشور شما امروز یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است، باید سعی کنیم‏‎ ‎‏این قدرت را حفظ کنیم.‏ (صحیفه امام، ج 18، ص 151)

‏‏من خودم ورزشکار نیستم اما ورزشکارها را دوست دارم«اُحِبُّ الصّالِحینَ وَ لَسْتُ‏‎ ‎‏مِنهُم»‏‎ از خدای تبارک و تعالی خواهانم که شما جوان‌ها را که ذخیره این کشور هستید و مایه‏ امید ملت و اسلام هستید هرچه بیشتر موفق کند که در همه ابعاد انسانی ورزش کنید.

یک‏‎ ‎‏بُعدش این بُعدی است که شما متخصص در آن هستید و امید است که بُعدهای دیگری‏‎ ‎‏هم که انسان دارد و انسانیت دارد در شما رشد کند. ورزشکارها همیشه اینطور بودند که‏‎ ‎‏یک روح سالمی داشتند، از باب اینکه توجه به شهوات نداشتند، توجه به لذات نداشتند،‏‎ ‎‏توجه به یک فعالیت جسمی داشتند که عقل سالم در بدن سالم است. و شما اگر دقت کنید‏‎ ‎‏در حال جامعه ها و طبقات جامعه می‌بینید که آنهایی که در عیش و عشرت می گذرانند،‏‎ ‎‏حقیقتاً عیش و عشرت نیست؛ بدن‌ها افسرده، روح‌ها پژمرده و کسالت سر تا پای آن‌ها را‏‎ ‎‏گرفته است. اگر دو ساعت عشرت می‌کنند، بیست و دو ساعت در ناراحتی او هستند. و‏‎ ‎‏آن‌هایی که اهل خدا هستند، توجه به خدا دارند، ورزش جسمی می‌کنند و ورزش روحی،‏‎ ‎‏آن‌ها در تمام مدت، اشخاصی هستند که پژمردگی در آن‌ها نیست، افسردگی در آن‌ها نیست‏ ‏و این یک نعمتی است از خدای تبارک و تعالی که خداوند نصیب همه بکند، ان شاءالله.‏ (صحیفه امام، ج 16، ص 80و81)

یک‌وقت است که ورزشکاری در خدمت طاغوت است و تعلیم و تربیت هم همین‌طور در‏‎ ‎‏خدمت طاغوت؛ ورزشکاری در خدمت طاغوت، تعلیم و تربیت در خدمت طاغوت جز خسران برای‏‎ ‎‏یک کشوری به دست نمی‌آید. و یک وقت است که این دو قوه، این دو نیروی بزرگ در خدمت الله‏‎ ‎‏است، در خدمت خداست، آن وقت که این دو نیرو در خدمت خدا در آمد، [و] ایمان در آن‌ها تقویت‏‎ ‎‏شد [و اینکه] تعهد داشته باشند برای پیشبرد مقاصد اسلام یک نیروی عظیمی پیدا می‌شود؛ که این‏‎ ‎‏نیروی عظیم را هیچ نیرویی نمی‌تواند جلویش را بگیرد.‏ (صحیفه امام، ج 8، ص 222)

ارسال نظرات