۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۲۷۹۷۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن وجود امامزادگان را یکی از نقاط قوت مسلمانان می‌داند

دشمن وجود امامزادگان را یکی از نقاط قوت مسلمانان می‌داند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دشمن به امامزادگان حساس بوده و وجود آنها را یکی از نقاط قوت مسلمانان می‌داند و معتقد است این نقطه قوت را از مسلمانان گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی جمعه شب در مراسم عزاداری علی ابن باقر(ع)، گفت: مراسم بزرگداشت ۲۷ جمادی، هفته دوم و سوم مهرماه مردم فین و نشلج نشانه پیروی مردم در دفاع از ولایت است.

وی افزود: برگزاری سه مراسم بزرگداشت برای حضرت سلطان علی‌ابن امام محمد باقر(ع) توسط مردم کاشان درس ولایت مداری مردم کاشان به دنیا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان مردم کاشان گفت: مردم کاشان بصیرت داشتند و امام باقر(ع) نیز فرزند خود را به کاشان اعزام کرد که این امر مهم بیانگر این است که قرار است این منطقه مرکزیت تشیع در ایران باشد.

وی یادآور شد: در دوره‌ای که یک چهارم جهان تحت حاکمیت حکومت اسلامی بود تعدادی از نمایندگان مردم کاشان به مدینه رفتند و از امام معصوم درخواست نماینده و مبلغ کردند که این امر نشانه بصیرت مردم کاشان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی توجه امام باقر(ع) به مردم کاشان را یادآور شد و گفت: امام باقر(ع) در پاسخ به درخواست مردم کاشان به جای اینکه یکی از اصحاب خود را به عنوان سفیر خود به کاشان اعزام کند، فرزند خود را به کاشان اعزام کرد.

وی به شباهت‌های شهادت علی ابن باقر(ع) به شهادت جد بزرگوارش امام حسین(ع) و تفاوت‌های این دو شهادت اشاره کرد و اظهار داشت: لشکر امام حسین(ع) ۷۲ نفر و لشکر دشمن سی هزار بودند، اما لشکرعلی ابن باقر(ع) ۱۵۰ نفر از مردم منطقه کاشان بودند که وقتی مطلع شدند برای دفاع از ایشان سرازیر شدند؛ مراسم هفته دوم و سوم مهرماه مردم فین و نشلج به نشانه و پیروی ازآن هجوم برای دفاع از ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم توجه و اهمیت به جایگاه امامزادگان تأکید کرد و با اشاره به اینکه دشمن بشدت به امامزادگان حساس است، یادآور شد: مستر همفر جاسوس انگلیس، بعد از سال‌ها تحقیقات در مناطق اسلامی اعلام کرد مسلمانان ۲۳ نقطه قوت دارند که یکی از آن‌ها وجود امام زادگان است که باید این نقطه قوت را از مسلمانان گرفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه این جاسوس انگلیسی پیشنهاد داده امامزادگان را باید با خاک یکسان کرد، همان کاری که در بقیع کردند، افزود: وجود امامزادگان با برکت است و مردم در جوارامامزادگان با پیامبر اسلام و دین اسلام تجدید عهد می‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات