۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۷۳۰۶۰۵
آیت الله نوری همدانی در دیدار سردار رادان:

عوامل مسمومیت مدارس را دستگیر و آنها را قلع و قمع کنید

عوامل مسمومیت مدارس را دستگیر و آنها را قلع و قمع کنید
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی بعد از ظهر امروز در دیدار سردار رادان؛ فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت های این ماه امنیت را مقدمه و زمینه ساز رشد و توسعه در جامعه بیان کرد و گفت: امام صادق (علیه السلام) فرمودند «ثَلَاثَةُ أَشْيَاءَ يَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَيْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه ای مردم به سه چیز یعنی امنیت، عدالت و فراوانی نعمت نیاز دارند، باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به حوادث اخیر و مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه در قم، تهران و چند شهر دیگر اظهارداشت: این حوادث که منجر به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده است یکی از دغدغه های مردم شده است لذا باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می خواهند به این وسیله ضعف ما را نشان دهند.

این مرجع تقلید افزود: اسلام بر حفظ کرامت و مقام زن بسیار تاکید و حقوق فراوانی برای آنان بیان نموده است و زنان در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شما است و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی توان کوتاهی نمود، کسی که برای اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه مجاهدت می کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصی دارد و سوم فراوانی نعمت و بر طرف نمودند مایحتاج مردم و نیاز های ضروری مردم.

این مرجع تقلید در ادامه ارتباط صمیمانه و توجه به مردم را یکی از اولویت ها بیان کرد و یادآور شد: یکی از سرمشق های مهم ما سخن امیرمومنان (علیه السلام) به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر است که حضرت در نامه ای به او نوشت ای مالک! «إنّما عِمادُ الدِّينِ و جِماعُ المسلمينَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ، فليَكُن صَغْوُكَ لَهُم، و مَيلُكَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه های شما باشد. شما باید از مشکلات مردم آگاه باشید و برای رفع مشکلات و برقراری امنیت و آسایش آنها تمام ظرفیت ها را بکار بگیرید.

وی در پایان ضمن دعای خیر برای حافظان امنیت گفت: ما وظیفه داریم برای تمام خدمتگزارن به مردم دعاگو باشیم و برای موفقیت شما و تمامی حافظان امنیت دعای خیر و توفیق روزافزون مسئلت می نماییم.

ارسال نظرات