۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۷۳۱۶۰۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مسؤولان و مردم برای تحقق شعار سال اهتمام ویژه داشته باشند

مسؤولان و مردم برای تحقق شعار سال اهتمام ویژه داشته باشند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأثیرگذاری شعار سال را در گرو تبدیل آن به گفتمان دانست و گفت: مسؤولان و مردم برای تحقق شعار سال اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که درمصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزارشد با تبریک سال و حلول ماه مبارک رمضان، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دعای یا مقلب القلوب و الابصار را به یک گفتمان تبدیل کرد.

وی بر انجام صله رحم در ایام نوروز تأکید کرد و افزود: این از فضیلت‌های نوروز است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم نوروز را به سمت زیبایی‌ها جهت دهی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم دوری از گناه در ایام نوروز و دید و بازدید‌های خانوادگی و مهمانی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: برای اینکه معصیت خدا انجام نشود بانوان حجاب خود را مقابل نامحرمان حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین از ماه رمضان به عنوان ماه نزول قرآن نام برد و بر استفاده حداکثری از دستاورد‌های این ماه تأکید کرد و گفت: قرائت سوره توحید و دعای افتتاح، ذکر صلوات بر پیامبر و دعا برای امام زمان (عج) در این ماه سفارش شده است.

وی در ادامه به لزوم استفاده آمران به معروف و ناهیان از منکر از لباس‌های فرم که معرف آن‌ها به مردم باشد تأکید کرد و افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز ضمن خوش آمدگویی به مهمانان نوروزی از آن‌ها بخواهند حدود الهی را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با تأکید تبدیل شعار سال به گفتمان، گفت: مسؤولان، مدیران و مردم برای تبدیل شدن شعار سال به گفتمان باید از تمامی استعداد‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در یک دهه اخیر با نگاه دقیق به جامعه شعار‌های سال را با موضوع اقتصادی انتخاب می‌کنند تا دشمن نتواند از اقتصاد به نظام ضربه بزند.

به گفته وی تأثیرگذاری شعار سال در گرو تبدیل آن به گفتمان است و مسؤولان نیز باید وضعیت موجود را رصد کرده و برای تحقق شعار سال اهتمام ویژه داشته باشند و مردم نیز از اسراف خوداری کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در مصرف انرژی اصراف می‌شود و برخی ادارات برای استفاده از وسائل گرمایشی و سرمایشی از روش‌های اشتباه استفاده می‌کنند و سبب هدر رفت انرژی و اسراف در انرژی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات