۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۶۵۲۱۴۶
امام جمعه موقت کاشان:

رفتار و برخورد با مردم براساس ملاک‌های تعیین شده از سوی اهل بیت باشد

رفتار و برخورد با مردم براساس ملاک‌های تعیین شده از سوی اهل بیت باشد
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: رفتار و برخورد با مردم باید براساس ملاک‌های تعیین شده از سوی اهل بیت (ع) باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شنبه شب در محفل انس با قرآن که مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: انسان برای چکاپ روح خود باید به قرآن مراجعه کند و یا اینکه خود را به آینه روایات عرضه کند.

وی افزود: از روایات می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که یکی از راه‌های تقرب به اهل بیت (ع) این است که انسان روابط عمومی خوبی که مورد تأئید اهل بیت (ع) باشد با مردم داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از راه‌های تقرب به اهل بیت (ع) را روابط عمومی خوب با مردم دانست و گفت: انسان ارزش‌های اخلاقی را در ارتباط با دیگران باید رعایت کند و خیانت در امانت نکند.

وی با اشاره به اینکه رفتار و برخورد با مردم باید براساس ملاک‌های تعیین شده از سوی اهل بیت (ع) باشد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، کسی که غش در معامله داشته باشد و یا سبب ضرر و زیان دیگران شود از ما نیست.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های تقرب به اهل بیت این است که انسان خشم خود را کنترل کند و با دیگران برخورد نیکو داشته باشد و در صورت توانایی برای خانواده اش رفاه نسبی فراهم کند و خیانت در امانت نکند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه کسی که می‌خواهد تقرب به اهل بیت (ع) داشته باشد نباید در دادن مسؤولیت‌ها خیانت کند، اظهارداشت: انتخابات دادن پست و مقام و مسؤولیت به افراد و واگذاری یک امانت است که اگر در رای دادن کوتاهی شود خیانت در امانت است./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات