۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۶۴۵۴۷
امام جمعه شهر آبگرم:

مدیریت جهادی در دفاع مقدس تحریم‌های موجود را بی اثر کرد

مدیریت جهادی در دفاع مقدس تحریم‌های موجود را بی اثر کرد
قزوین - حجت الاسلام صالحی گفت: دفاع مقدس از درس‌های اقتصادی برخوردار است؛ زیرا آن زمان نیز در تحریم شدید بودیم اما به علت مدیریت مناسب و جهادی آسیب ندیدیم.

حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه شهر آبگرم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره ضرورت گرامیداشت دفاع مقدس، گفت: تمام تاریخ پر از عبرت و آموزش است و در دفاع مقدس تمام الگوهای قرآنی مانند شهادت، احسان، مقاومت و استقامت وجود داشت و می‌توان آن را به عنوان الگو برای نسل جوان معرفی کرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس از اثر تربیتی برخوردار بوده و با معرفی آن به جامعه، افراد راه را گم نکرده و نسل جوان به گذشته افتخار می‌کند، از این رو باید مفاهیم  آن را برای همیشه برای اقشار مختلف معرفی کرد.

امام جمعه شهر آبگرم ابراز داشت: دفاع مقدس یک مدرسه و مکتب بوده و برای خواص و عوام پر از درس است، درواقع هرکسی در این وادی وارد شده از جمله نخبگان علمی، حوزوی و دانشگاهی از آن بهره برده و به مقامات بالایی رسیدند.

وی اظهار داشت: در مواقعی که غفلت کردیم آسیب دیده و هزینه سنگینی دادیم، در طول دفاع مقدس چندین شهر ما اشغال شده بود اما با تلاش و برنامه ریزی تمام خاک‌های ما آزاد شد، پس باید از این موارد درس گرفته و هوشیار باشیم تا دشمن ما را غافلگیر نکند.

این مسئول تاکید کرد: امروز استقامت و مقاومت در برابر دشمن دارای اهمیت است، مشکلات اقتصادی ما به این دلیل است که مقاومت، استقامت و صبوری مانند گذشته وجود ندارد.

دفاع مقدس نمایشگاهی از درس‌های قرآنی است

وی با اشاره به میزان نشر مفاهیم و آثار دفاع مقدس گفت: در بخشی هنوز موفق نیستیم و بسیاری از آموزه‌ها و درس‌های دفاع مقدس پنهان مانده، در معرفی و پرداخت به شهدا صرفا بر تعداد محدودی تمرکز شده و در نهایت بسیاری از بسیجیان ما که اعزام شدند شناخته نمی‌شوند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: البته راهیان نور از پروژه‌های عظیم فرهنگی است که دستاورد و اقدام بزرگی بود و طی آن پس از سال‌ها محل شهادت به محل زیارت تبدیل شده و شهدا مورد توجه قرار می‌گیرند، همچنین دیدار با خانواده شهدا و تهیه فیلم و کتاب در زمینه دفاع مقدس نیز وجود دارد.

وی ابراز داشت: دفاع مقدس نمایشگاهی از درس‌های قرآنی است که در تاریخ ثبت شده و از آن عبرت‌های فراوانی کسب می‌شود، همچنین با آن درس اخلاص و صبر منتقل می‌شود که در شرایطی که عبادت‌ها ضعیف شده مفید است.

امام جمعه شهر آبگرم اظهار داشت: دفاع مقدس از درس‌های اقتصادی برخوردار است؛ زیرا آن زمان نیز در تحریم شدید بودیم اما به علت مدیریت مناسب و جهادی آسیب ندیدیم، ولایت مداری نیز از آموزه‌های دفاع مقدس به شمار می‌آید که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای اتحاد اجتماعی می‌توان از دفاع مقدس بهره برد، دو قطبی‌ها و گرایش‌های سیاسی کنونی آسیب‌هایی را به ما وارد کرده که این موضوع با درس و الگوگیری از گذشته قابل حل است.

حجت الاسلام صالحی در پایان گفت: اصل هویت اسلامی ما بر مبنای مفاهیم و معانی مقدسی مانند جهاد، شهادت، ولایت و وحدت قرار دارد و اگر آن‌ها فراموش شوند جامعه‌ای پوچ، بی معنا، بی نور و بی روح خواهیم داشت و درواقع جای معنویت خالی شده و این امر یک غفلت به شمار می‌آید، از این رو باید همواره در راستای زنده نگه داشتن و انتقال این مفاهیم تلاش کنیم./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات