۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۷۳۴۸۵
آیت الله علم الهدی:

حلاوت عزت انقلاب در منطقه را باید در زندگی لمس کرد

حلاوت عزت انقلاب در منطقه را باید در زندگی لمس کرد
خراسان رضوی - امام جمعه مشهد با تأکید به ضرورت توجه مسؤولان به رفاه قشر کارگر،گفت: این عزتی که کشور در دنیا و منطقه دارد باید کارگر حلاوت این عزت را در زندگی خود لمس کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عقیدتی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به تقوا در خانواده اشاره کرد و گفت: تربیت تقوایی برای فرزندان بزرگترین وظیفه پدر و مادر در زندگی است.

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:« قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً »، اظهار کرد: تقوا را در ترجمه به پرهیزکاری معنی می کنند و در نقطه عملی به معنای خود نگهداری و خودکنترلی است که همان تقوای نفس است، اگر ما بخواهیم تقوای نفس را در زندگی پیاده کنیم باید مرزشناسی و مرزبندی در زندگی داشته باشیم و این مرزبندی را به فرزندان خود از کودکی آموزش دهیم.

آیت الله علم الهدی افزود: پدر و مادر نقطه عشق در وجود فرزندان خود به وجود آورند، این عشق را نسبت به اهل بیت(ع) در او به وجود بیاورید و موارد حرام را با این عشق مرزبندی کنید.

امام جمعه مشهد با تشکر از مردم مشهد در برگزاری باشکوه مراسم دهه فاطمیه در استان خراسان رضوی، بیان داشت: شما مردم با وجود این بیماری نحس و ویروس منحوس شعائر صدیقه طاهره(س) را در این استان اقامه کرده و عشق خود را نسبت به اهل بیت(ع) به اثبات رساندید، به خصوص در اشاعه شعائری که در خیابان ها با نصب پلاکاردها و پرچم ها داشتید، امید که در جریان ولادت این حضرت و سالروز پیروزی انقلاب با اجرای برنامه های مختلف از جمله رژه خودرویی و موتوری و مراسم های جایگزین برای تجمع و راهپیمایی هایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم ها را با شکوه برگزار کنید.

وی ابراز کرد: تذکر یوم الله برای این است که مردمی که در راه خدا هم صبور و هم شکور باشد، این حس صبر و شکر را در او ایحاد کنیم، ما باید در تداوم انقلاب هم صبار و هم شکور باشیم، این انقلاب تمام نشده و هنوز به نقطه آخر و نقطه پایانی انقلاب نرسیده ایم، این که نظام ستم شاهی سقوط و نظام اسلامی به وجود آمد، پیروی انقلاب نبود بلکه نقطه عطفی و اهرمی به دست آمد تا انقلاب در جهت عرضی توسعه و امت اسلام را فرا بگیرد و هم در نقطه طولی با قدرت به راه خود ادامه دهد.

 آیت الله علم الهدی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی اهرمی به دست انقلاب است، گفت: ما باید از همه ظرفیت ها در جهت تداوم انقلاب استفاده کنیم اما مشکلاتی به جود آمده که یا به خاطر اروپا و آمریکا و یا ضعف مدیریت ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با مقایسه فشار معیشتی و سختی زندگی در زمان قبل از انقلاب و امروز، اظهار کرد: در قبل از انقلاب بر حسب حرکت هایی که انجام شد و فشارهای ظالمانه ای که نظام شاهنشاهی به وجود آورده بود، مردم از نظر معیشتی در چنان فشاری بودند که با وضعیت امرو قابل مقایسه نبود اما مردم و جوانان  انقلابی چه ها که نکردند و در کنار مساجد جمع شده و اجناس را از تعاونی ها تهیه و در اختیار مردم قرار دادند تا سودجویان نتوانند کاری کنند.

وی افزود:در قبل از انقلاب آمریکا، آقای دنیا و اروپا همه کاره دنیا بود اما امروز آمریکا ذلیل ترین موجود روی زمین است، آن روز مردم ما در مقابل آمریکایی که اسمش تن مردم را به لرزه می انداخت، ایستادند، امروز روزی است که آمریکا جریان منفور است و از موشک ما می ترسد حال ما باید در برابر این فشارها ناامید شویم؟ انقلاب برای ما همه چی داشت، نسل امروز این همه شخصیت دانش بنیان و پیشرفت های تسهیلاتی بر سر این انقلاب پیدا کرده است پس چرا ناراحت باشیم؟ از یک طرف مسؤولان و از طرف دیگر خود شما مردم وارد میدان شده و نگذاریم این فشارها سختی بر کسی وارد کند.

آیت الله علم الهدی با تأکید به توجه مسؤولان در خصوص وضعیت معیشت، امنیت شغلی و رفاه قشر کارگری، گفت: مسؤولان در عرصه مدیریت کار به کارگر امنیت شغلی داده و رفاه زندگی او را تأمین کنند و فعالیت های خدماتی برای کارگر توسعه پیدا کند، اگر ما نتوانیم زندگی کارگر را  تأمین کنیم، به جهش تولید مورد فرمایش رهبری در کشور دست نخواهیم یافت، این عزتی که کشور در دنیا و منطقه دارد باید کارگر حلاوت این عزت را در زندگی خود لمس کند و نگذاریم مشکلات زندگی این حلاوت را در کام ما تلخ کند.

نماینده خبرگان رهبری ابراز کرد: الان موقعی است که شورای عالی کار برای دستمزد کارگران تصمیم گیری می کند، تنها مسأله تصمیم گیری در مورد دستمزد کارگر مشکل را حل نمی کند بلکه باید کارگر را اداره کرد، کارگر باید در رفاه و آرامشی باشد که با اخلاص کامل فعالیت جهادی خود را انجام دهد و دشمن را به خاک زده و عزت اقتصادی ما را بالا ببرد.

وی افزود: در شورای عالی کار نمایندگان دولت و مجبلس و  کارگر سعی کنند تا تصمیمی بگیرند و زندگی کارگر اداره شود، شورای عالی کار باید کاری کند تا کارگر دغدغه و اضطراب نداشته باشد چون کارگر مهمترین قشری ذرجهش تولید است./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات