۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۷۸۸۱۱
رهبر شیعیان پاکستان:

تروریسم نطفه نامشروع غرب و نابود کننده فرهنگ و تمدن جامعه جهانی است

تروریسم نطفه نامشروع غرب و نابود کننده فرهنگ و تمدن جامعه جهانی است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی بمناسبت هشتاد و سومین سالگرد درگذشت علامه اقبال لاهوری، گفت: تروریسم نطفه نامشروع غرب است که فرهنگ، تمدن و جامعه جهانی را نابود کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، در پیامی بمناسبت هشتاد و سومین سالگرد درگذشت علامه اقبال لاهوری، گفت: وی پرچمدار اتحاد اسلامی، مروج عشق به پیامبر اسلام(ص) و آل محمد صلی الله علیه و اله و سلم بود.

وی بخاطر پیاده نشدن ایده ها، افکار و نظریات  اقبال لاهوری در کشور ابراز تاسف کرد و ابراز داشت: حاکمیت قانون و پیاده شدن تک تک بندهای قانون اساسی در سراسر کشور ضروری است، اگر سران کشور به خواسته ها و ایده های این مرد بزرگ عمل می کردند، الآن وضع امنیتی و اقتصادی کشور متفاوت بود.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که امروز جهان غرب پیوسته و مرتبا، مسلمانان جهان را آزرده خاطر می کند، گفت: ملت های مسلمان را گاهی تروریست و گاهی افراطی خطاب می کنند، درحالیکه تروریسم نطفه نامشروع و ایجاد جهان غرب است که نه فقط بر مذاهب مختلفی هجوم آورده بلکه فرهنگ، تمدن و جامعه جهانی را نیز نابود کرد.

وی با بیان این که اتحاد جهان اسلام تنها راه مقابله با چنین تهدیدهایی است، ابراز داشت: تا زمانیکه این اتحاد صورت نگیرد مسلمانان جهان با مشکلات متعدد و تهدیدهای مختلفی روبرو خواهند بود.

رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به شعر علامه اقبال لاهوری «ایک هوں مسلم حرم کی پاسبانی کیلئے - نیل کے ساحل سے لے کر تابه خاک کاشغر» مسلمانان برای حفظ حریم قدس شریف و از نیل تا خاک کاشغر متحد شوند، گفت: اگر مسلمانان جهان به ایده ها و نظریات اقبال لاهوری عمل می کردند، قدرت های شیطانی غربی جرات توهین به پیامبر اکرم(ص) را نمی کردند و جواب دندان شکنی را دریافت می کردند.

وی افزود: اما حیف که کشورهای اسلامی بخاطر منافع مادی ناچیز سکوت را پیشه کرده اند و سیاست های خارجه پاکستان نیز دچار مصلحت اندیشی است./988/

تروریسم نطفه نامشروع غرب است که فرهنگ، تمدن و جامعه جهانی را نابود کرد

ارسال نظرات