۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۸۳۳۳۲
آیت الله عبداللهی:

بالا بودن آمار زندانیان در جامعه اسلامی شایسته نیست

بالا بودن آمار زندانیان در جامعه اسلامی شایسته نیست
کرمانشاه - آیت الله عبداللهی گفت: باید تحولی که با آمدن آیت الله رئیسی به قوه قضائیه آغاز شده است را دنبال کنیم، زیرا بالا بودن آمار زندانی در جامعه اسلامی شایسته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان و قضات دادگستری کرمانشاه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، عنوان کرد: سیستم قضا در هر کشوری به نوعی تضمین کننده اجرای عدالت و جلوگیری از جرم و بزه در جامعه محسوب می شود.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: بنابراین کسانی که در سیستم قضایی حضور دارند از یک سو به عنوان معتمدین جامعه و مردم شناخته می شوند و از سوی دیگر وظیفه دارند که در اجرای عدالت که خواسته و دستور دین مبین اسلام و قرآن کریم است نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.

این عالم کرمانشاهی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با این حال باید اذعان کرد که بالا بودن برخی از بزهکاری ها در جامعه عملا سیستم قضا را درگیر خود کرده است، اینجاست که دستگاه های پیشگیری کننده همانند نهادهای فرهنگی نقش کلیدی در کاهش این آمارهای جرم دارند.

آیت الله عبداللهی با اشاره به اینکه تلاش ما باید این باشد که از ورود پرونده های قضایی به دادگاه ها جلوگیری شود، افزود: باید اولویت سیستم و دستگاه قضا رسیدگی به پرونده های مهم و حساس است، بنابراین باید با فرهنگ سازی در جامعه زمینه ورود بی حساب و کتاب پرونده های قضایی که می توان آن را با پادرمیانی بزرگان و معتمدین جامعه حل کرد را کاهش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار زندانیان در کشور و استان اشاره کرد و بیان داشت: هر فردی که به هر علتی در زندان است، به صورت ماهانه هزینه های زیادی را بر دولت و بیت المال اعمال می کند، بنابراین باید تحولی که با آمدن آیت الله رئیسی به قوه قضائیه در بحث کاهش آمار زندانیان آغاز شده است را به جد دنبال کنیم، زیرا بالا بودن آمار زندانی در جامعه اسلامی شایسته نیست.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: بنابراین باید گفت که آخرین مرحله برای حل اختلاف بین افراد باید دادگاه باشد و این وظیفه مهم بر عهده بزرگان و افراد شناخته شده جامعه است که می توانند دادگستری و قوه قضائیه را در این زمینه کمک و یاری کنند./1400/

ارسال نظرات