۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۸۴۸۰۶

سگ گردانی مولود فلسفه خانواده ستیز

سگ گردانی مولود فلسفه خانواده ستیز
زندگی مجردی و تنهایی مساله ای است که در مقیاسی وسیع در جامعه دیده می شود، اگر در این زمینه چاره اندیشی دقیقی صورت نگیرد،مشکلات فراوانی در آینده برای جامعه رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،همه چیز از گاز گرفتن شهروندان توسط سگ های مزاحم البته با نژادهای عجیب و غریب شروع شد. انگار گاز گرفته شدن بوسیله سگ با نژادهای مختلف تفاوت دارد. مدتی این ماجرا در رسانه ها سر و صدا دارد و بعد ازآن هم همه چیز به یکباره از یادها می رود.
پرداختن شرعی و اخلاقی این مساله به جای خود اما این مساله را می توان به لحاظ فرهنگی از چند منظر مورد بررسی قرار داد.

انسان موجودی اجتماعی است که حیات خود را در حضور در اجتماع می بیند. با این حال مشکلات عدیده اجتماعی مانند طلاق و بالارفتن سن ازدواج بر تنها ماندن افراد در جامعه و عدم تشکیل خانواده از سوی انها بسیار افزوده است. جوانانی که یا همسران خود جدا شده اند و یا سن آنها آنقدر بالا رفته که به نوعی از تشکیل خانواده مایوس شده اند. زندگی مجردی و تنهایی ماله ای است که در مقیاسی وسیع در جامعه دیده می شود و اگر در این زمینه چاره اندیشی دقیقی صورت نگیرد، مشکلات فراوانی در آینده برای جامعه رقم خواهد خورد. این تنهایی در مواردی به گرایش افراد به نگهداری حیواناتی نظیر سگ می شود که با سبک زندگی ایرانی اسلامی آن هم در این محیط های زندگی امروزی جور در نمی آید.

سگ گردانی مولود فلسفه خانواده ستیز

ثروت های باد آورده و تمایل برخی افراد برای به رخ کشیدن دارایی خود سبب می شود که برخی افراد برای عقده گشایی دست به چنین رفتارهایی بزنند و مشکلات درونی خود را با بیرون آوردن سگ های عجیب و غریب و وحشی در مکان های عمومی برطرف کنند. سگ های گران قیمت خارجی بر خلاف نوع داخلی آن که علاقه ای وافر به خوردن "نان" و پسمانده غذای صاحبش را دارد؛ به این غذاها بی میل بوده و گوشت و غذاهای مخصوص را طلب می کند و در این میان قیمت گوشت و آن غذاها بر کسی پوشیده نیست.
ازدواج های بدون داشتن فرزند که در کشور به دلایل مختلف رایج شده است نیز یکی دلایلی است که افراد به نگهداری حیوانات در منازل و در شهرها روی می آورند.

اما ماجرا از آنجا شروع می شود که "اعضای شورا به بررسی یک فوریت طرح «جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌های شهر تهران» پرداختند. به نظر می رسد که با این مصوبه عجیب شورای شهر تهران، سگ‌گردانی در پارک ها قانونی شد"!
وقتی جامعه مساله ای را در درون خود می پذیرد و برای آن جا باز می کند به معنای آن است که با تمام مقدمات و مسائلی که آن را پدید آورده نیز موافقت دارد و این مساله آغاز مشکلات جامعه است.
زمانی که در شهرها سگ گردانی به عنوان یک کار تبلیغ و آگهی می شود و از کسی حتی صدایی شنیده نشد باید منتظر بروز چنین مسائلی در کشور هم بود.

سگ گردانی مولود فلسفه خانواده ستیز

همواره مشکلاتی فرهنگی مطابقت دقیقی با مسائل اقتصادی داشته و داردبه گونه ای که زمانی که برای ازدواج آسان، فرزندآوری و بیکاری جوانان اقدامی شایسته در نظر گرفته نشود و تا زمانی که مسؤولان دغدغه کافی برای رفع مشکلت فرهنگی در جامعه نداشته باشند نمی توان انتظار داشت که این نوع مصوبه ها در شهرها که در ظاهر برای صیانت از کودکان است اما در باطن درست نتیجه ای بر عکس دارد را شاهد نبود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
تعید تابخ
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
فرهنگ غربی منحط داره رسوخ میکنه توی جامعه ایمانی مان
0
0