۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۹۸۱۴
یادداشت؛

سیاه نمایی به سبک زائری

سیاه نمایی به سبک زائری
محمدرضا زائری در آخرین تحرکات خود در فضای مجازی به سیاه نمایی از وضعیت مرجعیت روحانیون در جامعه پرداخته که موجب تعجب طلاب و فضلای حوزه شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صادق احسان بخش، فعال عرصه تبلیغ و تربیت به پست اینستاگرامی حجت الاسلام محمدرضا زائری درباره مرجعیت اجتماعی حوزویان واکنش نشان داد.

آقای زائری چندی پیش مقبولیت حوزویان را در جامعه اسفناک توصیف کرد و مدعی شد حجم تنفر، کینه، بد زبانی و رفتارهای هتاکانه نسبت به حوزه های علمیه افزایش و رشد صعودی داشته است؛ متن یادداشت حجت الاسلام احسان بخش، فعال مجازی حوزه علمیه بدین شرح است:

آقای زائری من نمی‌دانم شما در کدام خیابان و کدام محله رفت و آمد می کنید که این همه مورد تنفر مردم هستید؛ والله قسم با خواندن مطالب شما تعجب کردم! در این قریب بیست سالی که افتخار پوشیدن لباس روحانیت را دارم تا به حال نه یک‌بار کسی پیاده ام کرده، نه ناسزا شنیده ام و نه آب دهن به رویم انداخته اند؛ رفت و آمدم در کوچه، خیابان، مترو و اسنپ اگر بیشتر از شما نباشد کمتر نیست؛ راننده و محافظ هم ندارم.

گلایه بوده، شوخی و متلک هم بوده، غر و لند هم بوده اما این‌هایی که شما نوشتید نبوده و صد البته کنار ناخوشایندی‌ها و صد برابر بیش از آنها ابراز لطف و محبت و درد دل و التماس دعای مردم بوده؛ در برخی از گروه های طلبگی تصویری از پست شما را گذاشته بودند، آنها هم تعجب کرده بودند از حرف‌های شما؛ به گمانم یا عده ای با شخص شما مشکل دارند که این‌قدر آزارتان می دهند یا عده ای می‌خواهند اطلاعات میدانی غلط به شما بدهند و از سادگی، احساساتی بودن و ظرفیت رسانه ای‌تان برای القاء این نگاه منفی به دیگران استفاده کنند.

جالب است که ذیل پستتان از پاسخگو نبودن مسئولان گلایه کرده اید و در عین حال کامنت‌های پستتان را بسته اید که چیزی نشنوید!

آقای زائری به فرض که این اتفاقات برای شما افتاده باشد، اما این گونه در بوق و کرنا کردن و اتفاقی که چند نفر از آن خبر دارند را در سطح وسیع پخش کردن جز قبح شکنی هیچ فایده ای ندارد؛ در این دنیا که با شما کاری ندارند اما در قبر و قیامت باید پاسخگوی این قبح شکنی‌ها و توهین‌هایی که از پس این قبح شکنی به طلاب و روحانیون مظلوم می‌رسد، باشید.

حتما قرآن خوانده اید و این آیه را دیده اید:

إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛

یعنی بدرستی کسانی که دوست دارند که امر منکری را در میان اهل ایمان شیوع دهند، برایشان در دنیا و آخرت عذاب دردناک خواهد بود و خدا می داند و شما نمی دانید.

دعا کنید مصداق این آیه نباشید که آن گاه اوضاعتان وخیم می‌شود.

ارسال نظرات