۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۰۹۹۸۹
معاون دین و سیاستگذاری علم و فناوری شورای تخصصی حوزوی:

آموزش و پرورش در تأمین هزینه های طرح امین کمک کار حوزه علمیه باشد

آموزش و پرورش در تأمین هزینه های طرح امین کمک کار حوزه علمیه باشد
بهشتی نژاد گفت: برنامه ریزی های خوبی پیرامون طرح امین در حوزه صورت گرفته اما برای تامین هزینه‌های این طرح انتظار بیشتری از وزرات آموزش و پرورش داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آقای میثم بهشتی نژاد معاون دین و سیاستگذاری علم و فناوری شورای تخصصی حوزوی در یکصد و سی و سومین جلسه مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ساختمان شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گزارشی از ظرفیت‌های حوزه برای ورود به آموزش و پرورش ارائه کرد و ابراز داشت: درباره چگونگی ارتباط حوزه با آموزش و پرورش دو نگاه می‌توانیم داشته باشیم.

بهشتی نژاد در ادامه افزود: اولین نگاه این است که حوزه به عنوان یک نهاد رسمی چه ارتباطی می تواند با آموزش و پرورش داشته باشد و نگاه دوم نیز مربوط به حضور طلاب حوزه های علمیه در قالب نهادهای غیر رسمی و به عنوان کنشگر عرصه تعلیم و تربیت است که در اینجا ظرفیت های غیر رسمی و غیرساختاری طلاب و حوزویان در عرصه تعلیم وتربیت قابل بحث است.

معاون دین و سیاستگذاری علم و فناوری شورای تخصصی حوزوی در بیان فعالیت های حوزه در عرصه تعلیم و تربیت به حضور موثر حوزه علمیه در بحث تدوین متون آموزشی، جذب طلاب حوزه های علمیه در آموزش و پرورش از طریق ماده 28 و راه اندازی مرکز تربیت معلم و مبلغ، مدارس و طرح امین و طراحی رشته های سطح 3 در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی های خوبی پیرامون طرح امین در حوزه صورت گرفته است؛ اما نکته حائز اهمیت دراین مورد تامین هزینه‌های این طرح است که تا کنون کاملاً بر عهده حوزه علمیه بوده است و در این زمینه انتظار بیشتری از  وزرات آموزش و پرورش توقع داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است که کارهای مهم و جدی در زمینه تحول آموزش و پرورش انجام پذیرد باید مقدمات اجرایی شدن این طرح ها نیز فراهم شده و هزینه های آن تأمین شود و همچنین موانع اجرایی آنها برطرف شود.

بهشتی نژاد در ادامه ابراز کرد: بحث دیگری که در این زمینه قابل طرح است نقش آفرینی حوزه های علمیه در مرحله تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پروش و همچنین بازنگری آن است که در مرحله تدوین و تصویب سند تحول، شورای تخصص حوزوی نقش موثر و مفیدی ایفا کرده است و برای بازخوانی آن نیز شورای تخصصی حوزوی و مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت فعالیت هایی انجام داده است.

معاون دین و سیاستگذاری علم و فناوری شورای تخصصی حوزوی در پایان افزود: یکی از ظرفیت های بزرگی که در این سند برای ورود حوزه وجود دارد بحث تدوین مبانی نظری و تدوین نظام معیار اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت است که این انتظار از حوزه علمیه بجاست که در این قسمت نیز نقش اساسی را بر عهده بگیرد.

ارسال نظرات