۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۱۳۱۸۵
آیت الله صدیقی:

قوه قضاییه بدون اغماض با مفسد، متخلف و هنجارشکن برخورد کند

قوه قضاییه بدون اغماض با مفسد، متخلف و هنجارشکن برخورد کند
امام جمعه موقت تهران گفت: انسجام قوا، همدلی و هم‌افزایی می‌تواند مدینه فاضله را برای مردم بسازد و در این راه دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اولویت دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تقوا را مایه بصیرت دانست و گفت: افرادی در دام شیاطین قرار می‌گیرند و دوست را دشمن می‌پندارند، خدمتگزار را از خیانتکار تشخیص نمی‌دهند که در اثر بی‌تقوایی دچار چنین اشتباهی می‌شوند، اگر کسی خداترس باشد و با خدا زندگی کند خدا را رها نمی‌کند؛ زیرا خداوند است که به او راه درست را نشان و گرایش خیر و توفیق عمل صالح می‌دهد.

وی ادامه داد: انتخاب راه حق و راست راه کمال و سعادت در زندگی و نائل شدن به مقصد انسانی است؛ صراط مستقیم ناظر به اعتقادات، دین قویم و توحیدی است که از حضرت ابراهیم شروع شده و ما نیز پیروی حضرت ابراهیم هستیم.

آیت الله صدیقی با بیان لزوم جلوگیری از تغییر هویت توضیح داد: رهبر انقلاب در سخنرانی چهارده خرداد توصیه کردند از تغییر هویت و کسانی که می‌خواهند سبک زندگی ما را غربی و شیطانی کنند جلوگیری کنید.

وی ادامه داد: ملت ما با این همه شهید با خدا و رسول خدا و امام زمان و نائب ایشان بیعت کردند که هرگز خودشان را در مسیر اطاعت غربی‌ها و شهیدان قرار ندهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت آیت الله شهید بهشتی در بیان ویژگی‌های شخصیتی این شهید عنوان کرد: یکی از متفکرین بزرگ تاریخ شیعه و علمای برجسته مجاهد به‌روز که بزرگترین شخصیت‌های ایجاد کننده سازمان، تشکیلات و عناصر کادرساز و دلداده به خدا و خلق خدا، هدایتگر، سیدبزرگوار مجتهد عالی مقام، مؤمن وارسته، مخلص به معنای واقعی کلمه، استاد شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی بود.

وی افزود: نه‌ تنها آیت الله بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید، بلکه حتی امروز هم شناخته نشده است؛ ایشان در دوران طلبگی در ابعاد مختلف از طلاب تفقد، نوازش، راهنمایی و کمک‌های مادی و معنوی بسیاری می‌کرد.

آیت الله صدیقی شهید بهشتی را عنصری تحول آفرین دانست و خاطرنشان کرد: ایشان با هر رتبه از مراتبی که داشت در مسیر عشق به خدا و دریافت فیوضات جدید الهی گام بر می‌داشت و از همین رو اولین تحول را در حوزه علمیه قم و مدرسه حقانی کلید زد و حمایت آیت الله میلانی را نیز برای طراحی خود جلب کرد.

وی در توضیح اهمیت کار دستگاه قضایی افزود: خداوند متعال قانون فرستاده است، ولی برای اجرا و پاسداری از مرز‌های آن میزان و قوه قضاییه لازم است که هم نگهبان قانون است تا پایمال نشود و هم پاسدار امنیت مردم قانون مدار که باید در مسأله پیشگیری و درمان نقش دستگاه بهداشت و درمان را ایفا کند که فضای امنیت، سلامت و هدایت در جامعه به وجود بیاورد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اهمیت جلوگیری از هنجارشکنی‌ها توسط قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قوه قضاییه ابتدا باید مردم را از ابتلا به هنجارشکنی، ایجاد ناامنی، تعدی، تجاوز و ... مصون بدارد، دستگاه قضایی باید بدون هیچ اغماضی با فساد، مفسد، متخلف و هنجار شکن برخورد قانونی قاطع کند.

وی ادامه داد: دو شخصیت ممتاز ولایی انقلابی و جهادی در دو مرحله اخیر قوه قضاییه رسالت خود را به‌خوبی ایفا کردند؛ تفاوتشان با رؤسای سابق قوه این است که از درون قوه قضاییه بودند و امتحان خود را در پست‌های مختلف پس داده بودند که اشراف و اطلاعات کافی در اختیارشان بود.

آیت الله صدیقی با اشاره به طرحی که از سوی آیت الله رئیسی تحت عنوان طرح تحول به تأیید و تصویب رهبر معظم انقلاب رسید توضیح داد: آیت الله رئیسی یک برنامه در هفتاد صفحه به رهبر عزیز انقلاب تقدیم کردند که ایشان تحسین فرمودند و دستور دادند تا اجرایی شود.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی توضیح دادند که برای زدن فساد، باید ریشه آن را نابود کنیم تا زمانی که من در قوه قضاییه باشم، یک مطالبه‌گر هستم، ولی وقتی به‌عنوان رئیس جمهور خادم ملت شدم، دیگران از من مطالبه می‌کنند؛ ما نباید اجازه بدهیم که ریشه‌های فساد به‌وجود بیایند تا قوه قضاییه بخواهد بعد از فساد برخورد کند.

امام جمعه موقت تهران توانمندی آیت الله رئیسی را در مبارزه با فساد قابل توجه دانست و گفت: انسجام قوا، همدلی و هم افزایی می‌تواند مدینه فاضله برای ما بسازد، خود دستگاه قضایی در این مبارزه با فساد اولویت دارد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات