۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۷۲۵۲۶۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

توانمندسازی افراد نیازمند از دستورات مؤکد اسلام است

توانمندسازی افراد نیازمند از دستورات مؤکد اسلام است
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی توانمندسازی افراد نیازمند را از دستورات موکد اسلام دانست و گفت: از فعالیت های جزیره ای در این زمینه خودداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار اعضای کمیته اندا امام خمینی(ره) اصفهان، با اشاره به اینکه نهاد‌هایی که از سوی امام خمینی(ره) تأسیس شده است با برکت است، افزود: حتی اگر کمیته امداد نیز تأسیس نمی‌شد یکی از وظایف مردم کمک به نیازمندان بود.

نماینده، ولی فقیه در کاشان توانمندسازی افراد نیازمند را از دستورات موکد اسلام دانست و اظهار داشت: افراد نیازمند در مرحله نخست باید از خدا کمک بخواهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر کمک‌های حمایتی تلاش برای توانمند سازی افراد نیازمند حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تأکید به پرهیزاز موازی کاری مؤسسات خیریه برای کمک به نیازمندان گفت: فعالیت موسسات خیریه در زیر مجموعه معتبری مانند کمیته امداد امام خمینی در توزیع عادلانه کمک به نیازمندان نقش مهم و اساسی دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم ساماندهی مؤسسات خیریه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های جزیره‌ای سبب می‌شود تا برخی از بیشترین کمک و برخی دیگر از گرفتن کمک محروم شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کمک به تحصیل دانش آموزان خانواده‌های نیازمند را ضروری دانست و گفت: دانش آموزان نیازمندی که در آینده به مسؤولیت و پست و مقام می‌رسند، چون فقر را چشیده اند برای خدمت به مردم شور و اشتیاق بیشتری نسبت به دیگران دارند.

وی همچنین کمک به بیماران نیازمند را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: بیماران نیازمند تحت پوشش بیمه توان پرداخت درمان خود را ندارند و نیازمند کمک و حمایت از سوی نهاد‌های خیریه هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تهیه جهیزیه و اطعام خانواده‌های نیازمند را مهم دانست و گفت: اطعام در قرآن موضوعیت دارد، از اطعام نیازمندان غافل نشوید و بسته‌های معیشتی را دست کم نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم اطلاع رسانی فعالیت‌های کمیته امداد امام تأکید کرد و افزود: از نقش مهم رسانه قوی برای اطلاع رسانی از فعالیت‌های انجام شده در کمیته امداد امام غافل نشوید.

کریم زارع مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان استان اصفهان نیز از تهیه ۲ هزار ۳۰۰ جهیزیه نو عروس خبر داد و افزود: ارزش هر از این جهیزیه‌ها ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان کالا‌های اساسی است.

وی افزود: جهیزیه‌های تهیه شده شامل ۵ قلم کالای اساسی شامل یخچال، ماشین لباسشوئی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر هیچ نو عروسی در نوبت دریافت جهیزیه نیست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات