۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۴۴۴۲۳

شمار مبتلایان کرونا دراستان سمنان به ۵۱۷ نفر رسید| ۶۵درصد بیماران مرخص شدند

شمار مبتلایان کرونا دراستان سمنان به ۵۱۷ نفر رسید| ۶۵درصد بیماران مرخص شدند
رؤسای دو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از رسیدن تعداد مبتلایان بیماری کرونا در این استان به عدد ۵۱۷ نفر و مرخص شدن بیش از ۶۵ درصد این بیماران از مراکز درمانی خبر دادند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، استان سمنان با توجه به همسایگی با استانهای متعدد میزبان این ویروس به سرعت شاهد حضور این میهمان ناخوانده و گسترش شیوع آن بود، رؤسای دو دانشگاه علوم پزشکی این استان مستقر در سمنان و شاهرود، عصر سه شنبه، خبر خوش مرخص شدن بیش از 65 درصد از مبتلایان به این بیماری در استان سمنان از مراکز بهداشتی درمانی را اعلام نمودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه تا امروز از مجموع آزمایشات ارسالی بیمارانی که با علائم حاد تنفسی و نشانه های بیماری کووید 19 به بیمارستان ها مراجعه کرده اند، پاسخ آزمایش 517 نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد 271 نفر جزء جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در مرکز و غرب این استان هستند.

دکتر نوید دانایی با بیان اینکه متأسفانه با روند موجود پیش بینی می شود، روند افزایشی مبتلایان تا دو هفته آینده نیز ادامه یابد، خاطرنشان کرد: بدون تردید همانگونه که بارها گفته شده بهترین راه عدم ابتلا و جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا ماندن مردم گرامی در منازل و رعایت توصیه های بهداشتی متولیان بهداشت و درمان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود نیز عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل این دانشگاه، با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ خود مراقبتی در جامعه و ماندن در خانه به دلیل قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، از بهبود یافتن و مرخص شدن قریب به 66 درصد از بیماران مبتلا به کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد.

دکتر رضا چمن با بیان اینکه متأسفانه تا ظهر سه شنبه 27 اسفندماه از مجموع آزمایشات ارسالی بیماران مشکوک ابتلا به کووید 19 ، جواب آزمایش 245 نفر مثبت اعلام شده است، افزود: به لطف خداوند و با تلاشهای کادر پزشکی و پرستاری، از این تعداد تاکنون 162 نفر بهبود یافته و با حال مساعد از بیمارستان مرخص شده اند./977/ت310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات