۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۲۳۸۶۴
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی خراسان شمالی:

ابعاد و سطوح پنهان اغتشاشات را برای نسل جوان روشن کنیم

ابعاد و سطوح پنهان اغتشاشات را برای نسل جوان روشن کنیم
حجت‌الاسلام دانش‌طلب گفت: اغتشاشات اخیر نیازمند تأمل، تدبر و مطالعه بیشتر است و باید ابعاد و سطوح پنهان این اغتشاشات برای مردم بویژه نوجوانان و جوانان روشن شود.

حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) خراسان شمالی و مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: باید ابعاد این اغتشاشات برای آحاد جامعه تبیین شود.

وی افزود: از ابعاد اغتشاشات اخیر، قُبح شکنی اغتشاشگران از منکر بدحجابی و موضع‌گیری علیه فریضه مهم حجاب و عفاف است که از دستورات صریح دین مبین اسلام و قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب اضافه کرد: هرچند ریشه ستیز با فریضه عفاف و حجاب به زمان قاجار برمی‌گردد اما رضاخان نقطه عطف این فاجعه فرهنگی است.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر دشمنان با جنگ نرم فرهنگ جامعه را نشانه گرفته و علیه حجاب و عفاف موضع‌گیری کرده‌اند که باید ابعاد این خیانت بزرگ فرهنگی برای مردم روشن شود.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب با اشاره به نقش گروهک‌های جنایت‌کار در این اغتشاشات، تصریح کرد: یکی از صحنه‌گردانان و میدان‌داران در این اغتشاشات، گروهک‌های جنایتکاری هستند که از ابتدای انقلاب با ملت ایران جنگیده است.

وی خاطرنشان کرد: این گروهای جنایت‌کار در پشت نام یکی از شریف‌ترین اقوام ایرانی یعنی قوم ایرانی کُرد، پنهان‌شده و با رویکردهای تجزیه‌طلبانه آتش بیار فتنه شده است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب افزود: این گروهک‌های خیانت‌پیشه که عمدتاً در قالب دو حزب تروریستی کومله و دموکرات کردستان شناخته می‌شوند، در این سال‌ها نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که در نوکری اجانب و بیگانگان از هیچ خیانت و جنایتی حتی علیه کردهای مظلوم کوتاهی نکرده و نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر گروهک‌های فوق، گروهک‌های تروریستی جنوب شرق هم در این اغتشاشات با سوءاستفاده از گونه‌های مذهبی و ایجاد گسل‌های اجتماعی بین شیعه و سنی، سیاست تجزیه‌طلبی را دنبال می‌کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی گفت: در شرایطی که دشمنان فرهنگ، اعتقادات و افکار جامعه را نشانه گرفته‌اند لازم است تا ما بامطالعه و تدبر در اغتشاشات اخیر ابعاد این فتنه را برای مردم روشن کنیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات