۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۶۴۵۸۹
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی:

مسؤولان مطابق خواست رهبری از اجرای سند ۲۰۳۰ جلوگیری کنند

مسؤولان مطابق خواست رهبری از اجرای سند ۲۰۳۰ جلوگیری کنند
قزوین - نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رهبری افزون بر جهاد اکبر و اصغر، عرصه دیگری را به نام جهاد کبیر نشان دادند که مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نظیر ۲۰۳۰ است.

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دکتر امانی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: قزوین سوابق علمی جدی دارد و رهبر معظم انقلاب در سفرشان به قزوین فرمودند اگر بخواهیم فقط اسامی بزرگان قزوین را بگوییم زمان زیادی لازم است.

وی ادامه داد: مسجد جامع قزوین پیش از اسلام نیز معبد بوده و مردم در آن به عبادت مشغول بودند و پس از اسلام به مسجد تبدیل شد و محل جدی حضور مردم برای اقامه نماز قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته چندین مدرسه علمیه کهن در قزوین احداث شده است این در حالی است که قزوین جمعیت کمی در آن دوران داشته و این مهم نشان دهنده اقبال مردم به مراکز دینی است

امام جمعه قزوین با اشاره به وجود مدارسی در قزوین که پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان در گذشته بوده‌اند، بیان کرد: در گذشته علمای قزوین مدرسه‌ای با عنوان مدرسه دیانت احداث کرده بودند که رسالت آن پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان بوده و این مهم وسعت نگاه علمای قزوین را در آن دوران نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: امروز نیز دانش‌آموزان با شبهات بسیاری مواجه هستند و در حالی که کارهای بسیار ارزشمندی در این راستا انجام شده اما لازم است همکاری‌های آموزش و پرورش با مراکز دینی در این عرصه افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: امروز با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم و رهبری بر مقابله جدی در این عرصه تأکید جدی دارند و همه تلاش کنیم تا در این جنگ که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است، موفق و پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رهبری علاوه بر جهاد اکبر و اصغر، عرصه دیگری را به نام جهاد کبیر نشان دادند که مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نظیر 2030 است و در این خصوص تأکید کردند باید جلوی کسانی که می‌خواهند 2030 را در مدارس ترویج کنند با جدیت گرفته شود.

وی در پایان یاد و خاطره علما و بزرگان قزوین را گرامی داشت و گفت: شهید چگینی یکی از بزرگان قزوین بود که در عرصه معلمی فعالیت داشت و خدمات بسیار ارزنده‌ای را در عرصه‌های دینی ارائه کرد و الگوی بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شوند./955/د102/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات