۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۸۰۵۹۹

بیانیه شورای روحانیون گرجستان در حمایت از فلسطین

بیانیه شورای روحانیون گرجستان در حمایت از فلسطین
شورای روحانیون گرجستان با صدور بیانیه ای از مردم بی دفاع غزه و فلسطین حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شورای روحانیون گرجستان با صدور بیانیه ای از مردم بی دفاع غزہ و فلسطین حمایت کرد.

متن این بیانیه که در فضای مجازی منشر شدہ است به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

در ایام عید ماه مبارک رمضان، خشونت ها و درگیری هایی که علیه نمازگزاران مسجد الاقصی، میراث مشترک ادیان و قبله اول مسلمانان روی داده بود، به یک درگیری و جنگ تبدیل شده است. این درگیری ها که تا کنون منجر به شهادت 200 نفر و زخمی شدن صدها انسان گشته هنوز ادامه دارد و متاسفانه به شدت آنها افزوده می شود.

این رژیم با بی توجهی به تصمیمات سازمان ملل، سازمان همکاری های اقتصادی، اتحادیه عرب و سایر سازمان های بین المللی ، و در حالیکه هیچ حقوقی را برای فلسطینیان به رسمیت نمی شناسد، در ظلم کردن به مردم فلسطین حد نهایت را گذرانده و از همه خطوط قرمز عبور کرده است.

متاسفانه در طول ٨٠ سالي كه گذشته علاوه بر اشغال اراضي فلسطيني ها از ظلم و ستم بر مردم فلسطين کاسته نشده و اقدام جدي عليه اسرائیل صورت نگرفته است. متأسفانه، علیرغم ظلم های مداوم و سالانه که در مقابل چشمان جامعه جهانی رخ می دهد ، سازمان های حامی دموکراسی و حقوق بشر چشمان خود را بر روی این جنایات بسته و فقط نظاره گر این جنایات فجیع هستند. در بعضی مواقع نیز با بیان طرح هایی مانند معامله قرن و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به این درگیری ها افزوده و باعث شعله ورتر شدن مناقشات شده اند. و با پیروی از استانداردهای دوگانه، اختلافات را تشدید و از بی عدالتی و ظالم حمایت کرده اند.

در حالیکه در کنار مظلومان بودن و در مقابل ظالم ایستادن وظیفه شرعی هرکسی است، فارغ از دین و مذهب وظیفه انسانی هر بشری نیز می باشد. همچنین با پایان دادن به اشغال در سرزمینی که برای همه ادیان مقدس به حساب می آید و ایجاد صلح در این سرزمین، پیروان ادیان ابراهیمی به آرزوی خود می رسند.

امروز، مردم فلسطین برای بدست آوردن سرزمین و حقوق غصب شده شان، در این جنگ نابرابر با تمام وجود و به بهای خون و جانشان وارد کارزار مبارزه شده اند و مقاومت می کنند. همچنین، ملتی که طی سالها هزاران کودک بی گناه از دست داده، کودکان خردسالش زیر آوارها کشته شده اند و به زنان و سالخوردگانش رحم نشده است، چاره ای جز مقاومت ندارند.

ما قتل عام انسانها و کشتن کودکان را نمی خواهیم و آن را تایید نمی کنیم، و انتظار داریم که قدرت های جهانی و سازمان های بین المللی دور هم جمع شوند، حقوق ملت فلسطین را به رسمیت بشناسند و برای رسیدن به صلحی پایدار تصمیمی عادلانه بگیرند.
بگذارید جنگ و قتل عام انسانها پایان یابد."

روحانیون گرجستان

/۹۸۸/

ارسال نظرات