۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۳۱۶۷۸

دیدار رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه رضوی

دیدار رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه رضوی
خراسان رضوی - دکتر واعظی ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رییس دانشگاه و مسولان این نهاد علمی فرهنگی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، دکتر محمود واعظی، رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حجت الاسلام جهانگیری و دیگر مسولان دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی از ظرفیت بی نظیر معنوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و انتساب آن به مضجع شریف علی بن موسی الرضا علیه السلام سخن گفت و بر لزوم فعالسازی و بهره گیری هدفمند از سرمایه های انسانی و فارغ التحصیلان دانشگاه تاکید کرد.

طرفیت فارغ التحصیلان و غلبه آن بر محدودیت های ساختاری و پیشبرد فراساختاری رسالت ها و ماموریت ها دانشگاه در عرصه کشوری و بین الملل از دیگر مطالب مطرح شده در این دیدار بود.

حجت الاسلام جهانگیری نیز از اهمیت تداوم ارتباط با فارغ التحصیلان و اشتیاق دانشگاه نسبت به شکل گیری ارتباط منسجم و هم افزا با آنها سخن گفت.

در ادامه نیز از تشکیل کانون فارغ التحصیلان به عنوان یک بستر موثر در حفظ ارتباط منسجم بین فارغ التحصیلان با دانشگاه و استفاده از این ظرفیت در جهت رسالت و اهداف این نهاد علمی فرهنگی و نیز ارتباط بین آنها و دانشجویان جدید الورود برای تقویت انگیزه و رشد بهتر علمی سخن به میان آمد.

بر این اساس برگزاری نشست ها علمی فرهنگی بین فارغ التحصیلان و دانشجویان و ارتباط های منسجم و هم افزا بر انگیزه بخشی در فضای علمی فرهنگی دانشگاه و طلاب و دانشجویان موثر خواهد بود.

با توجه به انجام مقدمات شکل گیری کانون و تدوین اساسنامه، با حمایت و پشتیبانی دانشگاه، و رفع نبود اطلاعات جامع نسبت به فارغ التحصیلان و موفقیت های آنان در ادامه، از این طریق شناسایی و جذب ظرفیت های وقف علمی برای دانشگاه مهیا می شود.

در دیدار با اشاره به موفقیت فارغ التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در عرصه های مختلف اجرایی و علمی و غیره در کشور، بر تشکیل کانون فارغ التحصیلان برای رهگیری این ظرفیت ها و شناسایی و فعالسازی آن تاکید شد.

در پایان با اشاره به تفاوت ماهیت دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دیگر دانشگاه ها و رسالت و اهداف آن، بر برگزاری نشست های علمی  بین المللی برای بروز و ظهور ظرفیت بالای علمی و فرهنگی این نهاد و معرفی بیش از پیش آن تاکید شد که بر این اساس برنامه ریزی صورت خواهد گرفت./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات